C&W: Ocena potencjału centrów wyrzedażowych

Aktualnie na rynku działa sześć centrów wyprzedażowych, wymieniają analitycy firmy Cushman & Wakefield. W Warszawie funkcjonuje Factory Ursus, a na obrzeżach miasta – Fashion House Piaseczno. W aglomeracji katowickiej działa Fashion House Sosnowiec, w Poznaniu – Factory Lubań. Na rynku aktywne jest również centrum Factory Wrocław. Obiekty te są dziełem dwóch inwestorów, firmy Neinver (Factory) oraz The Outlet Company (Fashion House).

Dodatkowo w 2010 roku rozpoczęła się już budowa projektu Factory Modlniczka koło Krakowa. Budynek ma mieś powierzchnię około 22 tysięcy metrów kwadratowych.

W planach są już następne centra wyprzedażowe w Polsce, a wśród nich Factory Annopol w Warszawie i Factory Szczecin. Co ciekawe, budowa outletu w Szczecinie jest też priorytetem – wkraczającej do tego sektora – spółki Echo Investment.

Jak wylicza Cushman & Wakefield, największe zainteresowanie wynajmem lokalu w centrach wyprzedażowych wykazują sieci odzieżowe – w sumie w kraju jest 280 tego typu sklepów. Działające centra outlet skupiają dodatkowo 55 sklepów z odzieżą i sprzętem sportowym oraz 50 salonów obuwniczych.

Aktualnie poziom pustostanów w obrębie centrów wyprzedażowych kształtuje się na poziomie 4-6 procent, a średni czynsz wynosi 15-21 euro/mkw./miesiąc.
 

 

Reklama

Galeria Jurajska