– Pod względem wzrostu sprzedaży Polska w ciągu ubiegłych kilku tygodni osiągnęła czwarte miejsce wśród 98 krajów, w których nasza sieć prowadzi restauracje Subway. Powodem wzrostu jest wzmocniony marketing naszych restauracji w Polsce oraz wprowadzenie sandwicza dnia, czyli codziennego oferowania jednego z naszych sandwiczów w promocyjnej cenie. Podobnego wzrostu spodziewamy się w Polsce także w kolejnych miesiącach tego roku – powiedział Martin Princ, menedżer rozwoju sieci Subway na Europę Środkową i Wschodnią.

W tym roku sieć Subway zamierza otworzyć w Polsce kolejne nowe restauracje. Lokale pod ta marką funkcjonują już m.in. w CH Ster w Szczecinie, w Gemini Park w Bielsko-Białej, w warszawskich centrach Złote Tarasy oraz Sadyba Best Mall.

– Kolejne nowe placówki powinny pojawić się np.: w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Szczecinie, Płocku, Rzeszowie lub Lublinie. W tym roku planujemy także sprzedać aż 50 licencji franczyzowych – powiedział Martin Princ.

Dzięki prawie 34 tysiącom placówek sieć Subway została pod koniec ubiegłego roku największą siecią fast-foodową na świecie. W Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie sieć bardziej znacząco rozwija się od 2007 roku, franczyzanci prowadzą obecnie prawie 270 restauracji pod logo Subway. W tym roku liczba ta powinna wzrosnąć o kolejnych 170 placówek, z czego najwięcej powstanie w Rosji.

Wszystkie placówki sieci Subway działają na zasadzie franczyzy, czyli wykupu licencji i prowadzenia placówki na własne konto. Aktualnie sieć posiada w Polsce 37 restauracji.