80 tys. mkw. powierzchni w parkach handlowych

Jak wynika z najnowszego „Raportu o rynku nieruchomości handlowych”, opracowanego przez ekspertów firmy Cushman & Wakefield, na koniec IV kwartały 2010 roku wielkopowierzchniowe sklepy niespożywcze zajmowały 2 miliony metrów kwadratowych powierzchni, 20 procent z nich było zlokalizowanych w parkach handlowych. W minionym roku mogliśmy obserwować bardzo dynamicznie prowadzone strategie ekspansji takich projektów jak Leroy Merlin, Castorama, Decatlon.

W 2010 roku na handlowej mapie Polski pojawiły się między innymi Blue Park w Przemyślu, Batory Park w Bydgoszczy czy Szadółki Park w Gdańsku.

Natomiast, jak przypominają analitycy Cushmana, pionierem tego sektora pozostaje IKEA, która w ciągu 15 lat stworzyła cztery parki handlowe – Targówek, Janki, Bielany Wrocławskie i Matarnia. Firma w ubiegłym roku zawiesiła jednak budowę obiektu w takim formacie na poznańskim Franowie (Bulwary Poznańskie).

Cushman & Wakefield jest firmą świadczącą usługi doradcze na rynku nieruchomości komercyjnych. Obecnie zatrudnia ponad 13 tysięcy pracowników w 234 biurach w 61 krajach. Firma oferuje usługi w pięciu głównych obszarach: obsługa transakcji, rynki kapitałowe, usługi dla najemców i inwestorów Korporacyjnych, usługi doradcze oraz wycena i doradztwo.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016