H&M i Reserved – najchętniej kupowane

Galeria Grodova

W czołówce marek odzieżowych, najchętniej kupowanych w ostatnim roku, znalazły się również Zara, Triumph, C&A, Orsay, Adidas, Nike, House i New Yorker. Jak się jednak okazuje, poziom deklaracji dotyczących ulubionych brandów jest znacznie niższy niż poziom ich kupowania.

Na przykład H&M, w przypadku którego średni wskaźnik zakupu kształtuje się na poziomie 44 procent, jest kupowany jedynie przez 9 procent badanych. Natomiast ubrania Reserved docenia 7 procent, ale zakup odzieży tej marki deklaruje już średnio 36 procent respondentów.

Jak się okazuje marki H&M, Reserved, Zara, Triumph, C&A są najchętniej kupowane w sklepach zlokalizowanych w dużych aglomeracjach miejskich, zwłaszcza w Warszawie (wskaźniki dla tego miasta są najwyższe). Natomiast ubrania z metką Orsay, Adidas, Nike, House częściej kupują już mieszkańcy miast od 100 do 300 tysięcy mieszkańców. Co ciekawe, największy popyt na młodzieżową marka New Yorker można zaobserwować w miastach powyżej 300 tysięcy mieszkańców, a najmniejszy w Warszawie.

Dane pochodzą z raportu „Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy. A w Polsce?” („Money doesn’t bring happiness, only shopping does. What next for Polish Retail?”). Analiza została przygotowana przez firmę Jones Lang LaSalle w ścisłej współpracy w instytutem GfK Polonia.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016