Alma Market: 344,4 mln zł po I kwartale 2011 r.

Jednostkowo Alma miała w tym samym okresie przychody 202,3 milionów złotych przychodów. Wypracowała 2,65 milionów złotych zysku operacyjnego i 0,15 milionów złotych zysku netto.

Jerzy Mazgaj, prezes Almy Market, w wypowiedzi dla PAP, ocenia, że przychody spółki mogą w tym roku wzrosnąć dwucyfrowo. – Po pięciu miesiącach, narastająco, sprzedaż porównywalna w naszych delikatesach wzrosła o około 10 procent. Są sklepy mocniejsze, są słabsze. Są też jeszcze takie, które nie osiągnęły rentowności – powiedział Mazgaj.

Pod koniec 2010 r. spółka dominująca miała 29 obiektów handlowych. W tym roku planuje otworzyć cztery nowe sklepy delikatesowe o łącznej powierzchni 12 tysięcy metrów kwadratowych: po jednym w Krakowie i Szczecinie i dwa w Warszawie. Firma stawia na duże miasta. – To format dla Almy – komentuje Mazgaj. Alma Market wiąże nadzieje również ze sprzedażą internetową. Przedstawiciele firmy przewidują, że w tym roku przychody z tego tytułu przekroczą 50 milionów złotych.

Alma Market SA w ramach grupy kapitałowej posiada 50 procent akcji w spółce Krakchemia SA, a także 100 procent udziałów w następujących spółkach: Krakowski Kredens sp. z o.o., Alma Development sp. z o.o., Paradise Group sp. z o.o. oraz w pięciu spółkach celowych.

Spółka Alma Market SA powstała w Krakowie w 1991 roku, a od 28 lipca 1994 roku notowana jest na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Największym udziałowcem jest Jerzy Mazgaj, pełniący równocześnie funkcję prezesa spółki.
 

Reklama

Galeria Jurajska