Jak się okazuje, przy wyborze zwłaszcza odzieży, Polacy bardzo dużą wagę przykładają do jakości materiału i wykonania. W sklepie lubią też mieć z czego wybierać, w skrócie – rozbudowana oferta równa się dobry sklep. Liczy się również prestiż samej marki.

Z badań przeprowadzonych na potrzeby raportu Jones Lang LaSalle i GfK Polonia – „Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy. A w Polsce?” – wynika, że głównym powodem uznania marki za lubianą przez konsumentów jest jakość jej produktów. W przypadku marek odzieżowych, taką postawę przyjmuje 41 procent respondentów. Wysoka jakość produktu jest jeszcze ważniejsza dla marek obuwniczych (opowiada się za tym 67 procent respondentów). Dla klientów istotny jest również duży wybór rzeczy w sklepie (34 procent mówi tak o markach odzieżowych, ale już tylko 5 procent ceni to w markach obuwniczych).

Jak się okazuje, nie baz znaczenia jest również to, czy oferta poszczególnych sklepów jest zgodna z bieżącymi światowymi trendami. Modna kolekcja ma znaczenie dla 31 procent klientów kupujących odzieży oraz 26 procent kupujących obuwia. Oczywiście liczy się też atrakcyjna cena (odpowiednio 29 i 21 procent).

Polacy chętnie kupują, kierując się prestiżem marki. Jest on istotny zwłaszcza w przypadku marek obuwniczych – deklaruje to 25 procent ankietowanych. Ekskluzywność marek odzieżowej docenia natomiast 13 procent klientów.