GfK: 60 procent Polaków deklaruje częste zakupy

Z wyliczeń GfK Polonia i Jones Lang LaSalle wynika, że średnio blisko 60 procent Polaków na zakupy do galerii handlowej wybiera się raz w tygodniu lub nawet częściej. Natomiast nieco ponad 30 procent deklaruje, że próg centrum handlowego przekracza raz na dwa, trzy tygodnie. Jak się okazuje, zaledwie 11 procent pojawia się w nim raz w miesiącu lub rzadziej.

Co ciekawe, duże obiekty handlowe najczęściej odwiedzają mieszkańcy miast od 100 do 300 tysięcy mieszkańców. 61 procent z nich otwarcie przyznaje, że do galerii handlowych chodzi co najmniej raz w tygodniu. Natomiast 29 procent mieszkańców małych i średnich miast na zakupy do galerii wybiera się co dwa, trzy tygodnie. Z całą pewnością, zakupy są tylko jednym z powodów regularnej odwiedzalności galerii handlowych przez konsumentów. Centra przyciągają ich również ze względu na rozbudowaną ofertę rekreacyjno-sportową oraz rozrywkową.

Niewiele rzadziej do galerii wpadają mieszkańcy na przykład Warszawy (raz w tygodniu – 56 procent, raz na 2-3 tygodnie – 32 procent, maksymalnie raz w miesiącu – 13 procent).

Analiza została przeprowadzona wspólnie przez analityków GfK Polonia i Jones Lang LaSalle. Dane zebrano w raporcie „Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy. A w Polsce?” wydanym na początku czerwca 2011 roku.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016