68 proc. Polaków mówi, że zakupy to relaks

Jak wynika z danych raportu GfK i Jones Lang LaSalle, tylko 18 procent klientów traktuje zakup odzieży czy obuwia za nieprzyjemną konieczność. Prawie 70 procent jest jednak zupełnie odmiennego zdania. Dane te odnoszą się zwłaszcza do mieszkańców dużych miast.

Co więcej, Polacy bardzo lubią odwiedzać galerie i centra handlowe. Jednak, jak się okazuje, tylko połowa z nas wybiera się tam, doskonale wiedząc, co chce kupić. Ankietowani otwarcie przyznają natomiast, że chętnie buszują po sklepach w poszukiwaniu atrakcyjnych okazji. Robi tak 35 procent klientów. Lubimy też zobaczyć, co nowego zawisło na sklepowych wieszakach – 16 procent Polaków regularnie sprawdza nowe kolekcje modowych marek.

Natomiast o tym, że przeciętny mieszkaniec dużego miasta lubi zakupy w centrach handlowych, świadczy liczba galerii, jakie odwiedzamy. Większość z nas korzysta z oferty więcej niż jednego obiektu handlowego.
Uczestnicy badania zostali zapytani także o to, ile galerii handlowych odwiedzili w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Najwięcej – 34 procent – powiedziało, że dwie. W tym czasie 32 procent – zajrzało do trzech centrów handlowych, a 22 procent – odwiedziło aż cztery obiekty.

Jak się okazuje, na zakupy mamy sporo czasu. Ponad 70 procent klientów kupuje bez pośpiechu. Konsumenci chętnie oglądają aktualne wystawy i sprawdzają nowe produkty.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016