DTZ: Poznań nasycony powierzchnią handlową

Wśród głównych miast o najwyższym wskaźniku nasycenia powierchnią handlową są kolejno: Poznań, Trójmiasto, Warszawa, Wrocław, Łódź, Kraków i Szczecin. Średnie nasycenie nowoczesną powierzchnią handlową dla grupy miast z populacją między 200 a 400 tysięcy mieszkańców kształtuje się na poziomie 620 tysięcy metrów kwadratowych na tysiąc mieszkańców. W klasyfikacji przewodzi Częstochowa, Bydgoszcz i Lublin, a najsłabiej pod tym względem jest w Radomiu. Sytuacja ma zmienić się do końca przyszłego roku, kiedy ukończone zostaną nowe projekty. Wówczas na czoło wysuną się Toruń i Kielce.

Analitycy zaznaczają, że nasycenie w aglomeracjach jest niższe niż w miastach, jeżeli bierzemy pod uwagę tylko ich terytoria administracyjne. Siła i zasięg oddziaływania obiektów handlowych w największych miastach znacznie przekracza granice administracyjne tych ośrodków. Najbardziej nasycony rynek mają aglomeracje poznańska i wrocławska.

DTZ jest międzynarodową firmą doradczą z zakresu nieruchomości, zatrudniającą na całym świecie ponad 10 tysiąca osób w biurach zlokalizowanych w 148 miastach w 43 krajach. Firma działa na rzecz międzynarodowych firm, instytucji finansowych, deweloperów, inwestorów, rządów oraz samorządów. W Polsce spółka obecna jest od 1994 roku, stanowiąc część spółki DTZ Holdings plc, notowanej od 1987 roku na giełdzie papierów wartościowych w Londynie.

Reklama

Galeria Jurajska