Sprawne zarządzanie – systemy liczenia klientów

– System liczenia klientów pozwala określić efektywność danego centrum handlowego, a także jego potencjał – zaznacza Russell Edwards, prezes zarządu Reveal Systems. – Pozyskane informacje umożliwiają przygotowanie szczegółowych statystyk odwiedzalności centrum, z uwzględnieniem konkretnych okresów, czy nawet godzin, w których natężenie ruchu jest największe. Dzięki nim wiemy też, które części galerii są najchętniej odwiedzane przez konsumentów (tzw. gorące strefy), a które są mniej uczęszczane (zimne strefy) – wyjaśnia. To wszystko umożliwia zarządcom obiektów zidentyfikowanie kluczowego wskaźnika wydajności centrum handlowego i zoptymalizowanie pracy całego personelu. W sytuacjach, gdy wykrywane są jakiekolwiek niepokojące zjawiska, na przykład zbyt mały ruch w niektórych obszarach galerii, posiadanie wymiernych danych pozwala na zapobieżenie im, choćby poprzez relokację najemców, czy zwiększenie natężenia działań marketingowych i promocyjnych.

– Dane dotyczące ilości klientów odwiedzających centrum handlowe i wiedza o przepływie ruchu w obiekcie mogą być pomocne w procesie negocjacyjnym z nowymi najemcami. Konkretne informacje, dotyczące ilości osób wchodzących do galerii i obserwacja preferowanych kierunków ruchu klientów, dają już podstawy do wyznaczenia w obiekcie strefy wynajmu "premium" – wyjaśnia Krzysztof Sajnóg, dyrektor marketingu galerii Blue City, która zdecydowała się na zamontowanie systemu zliczającego klientów. – Zainstalowanie w centrum handlowym systemu zliczania klientów pozwala również w prosty sposób oceniać skuteczność kampanii reklamowych czy popularność organizowanych przez dział marketingu imprez. Dzięki temu możemy dopasować formę i wielkość eventu do frekwencji związanej z kalendarzem handlowym – dodaje.
 

Reklama

Galeria Jurajska