Szacowana na lata 2011-2013 podaż uwzględnia centra handlowe różnego formatu, wolnostojące obiekty typu dom i ogród (np. OBI i Leroy Merlin), parki handlowe i wyprzedażowe. DTZ przewiduje racjonalizację podaży, szczególnie w mniejszych miastach, gdzie często planowano kilka centrów handlowych. Realizacji mają doczekać się tylko najlepsze i najmocniejsze projekty. Nowe przedsięwzięcia są bardzo dokładnie oceniane pod względem opłacalności, a inwestycje wymagają bardziej profesjonalnego podejścia.

Zdecydowana większość projektów to centra handlowe. Ten format cieszy się największą popularnością deweloperów. Specjaliści z DTZ podkreślają, że konieczne będzie uważne dostosowywanie przyszłych inwestycji do potrzeb lokalnego rynku, w szczególności jeśli chodzi o wielkość projektu, proporcję branż reprezentowanych przez przyszłych najemców oraz dobór marek krajowych i zagranicznych – który uwzględnia również pozycjonowanie. Aby utrzymać konkurencyjną pozycję na rynku, centra handlowe będą potrzebowały wyróżnić się ofertą i stawiać na nowatorskie koncepcje. W ten sposób powstawać będą innowacyjne i obecnie rzadkie na lokalnych rynkach formaty oraz specjalistyczne centra handlowe.

Większość projektów przewidzianych na lata 2011 i 2012 zostanie oddana do użytku zgodnie z harmonogramem – przewiduje DTZ.