Wal-Mart dystansuje się od plotek o kupnie Reala

Na temat wejścia Wal-Martu do Polski było głośno już w 2006 roku, kiedy jeden z szefów sieci Lee Scott zapowiedział wejście amerykańskiego giganta do trzech krajów: Rosji, Węgier i Polski. Firma rzeczywiście w styczniu 2009 roku założyła w Moskwie swoje biuro. Miało być ono odpowiedzialne za przejęcia. Jednak już w grudniu 2011 roku biuro zostało zamknięte, co może oznaczać porzucenie planów.

Jeszcze w marcu tego roku tygodnik „Wprost” donosił też, że Wal-Mart prowadzi w Polsce rozmowy na temat przejęcia supermarketów Albert i Marc Pol. Teraz polskie media powtórzyły za niemieckim pismem „Lebensmittel Zeitung”, że amerykański koncern jest głównym kandydatem do zakupu sieci Real.

Obok tych sensacyjnych doniesień pojawiły się jednak też komentarze, że informacje o wejściu Wal-Martu do Polski to kaczka dziennikarska. Niektórzy obserwatorzy rynku zwrócili uwagę, że informacje o wchodzeniu Wal-Martu do Polski pojawiają się w prasie regularnie, najczęściej przed wakacjami, w "sezonie ogórkowym". Sam Wal-Mart również odcina się od wiadomości z niemieckiej gazety, nazywając je plotkami. – Nie udzielaliśmy żadnemu medium informacji na ten temat. Nie mamy również zwyczaju komentować spekulacji ani plotek o tym, czy spółka wchodzi na nowy rynek – powiedziała Retailnetowi Megan Murphy, rzeczniczka Wal-Martu odpowiedzialna za sprawy międzynarodowe korporacji zlokalizowanej w stanie Arkansas w USA.

O ile na temat planów Wal-Martu niewiele wiadomo, o tyle nie ma wątpliwości, że Metro Group zamierza sprzedać sieć Real. Firma prowadzi rozmowy z ewentualnymi kontrahentami. Twierdzi z kolei, że są one na tak wstępnym etapie, że nie można jeszcze typować kandydatów.
 

Reklama

Galeria Jurajska