TriGranit czeka na decyzję wojewody

Zintegrowane centrum Komunikacyjne w Poznaniu

Zintegrowane centrum Komunikacyjne w Poznaniu

Urząd na rozpatrzenie wniosku ma dwa miesiące, ale rzecznik prasowy urzędu już zadeklarował, że pozwolenie zostanie wydane szybciej. Jeśli dotrzyma słowa, formalności administracyjne będą dopełnione 1 sierpnia. Czas odgrywa istotną rolę, bo pierwszy etap budowy, polegający na oddaniu do użytku dworca kolejowego, powinien zostać zakończony w drugim kwartale 2012 roku, czyli przed mistrzostwami Euro 2012. Inwestor zapewnia, że termin realizacji inwestycji nie jest zagrożony.

Drugi etap realizacji projektu obejmuje m.in. budowę centrum handlowego, które będzie połączone z dworcem. Prace zakończyć się mają w drugiej połowie 2013 roku. Centrum handlowe będzie miało blisko 240 najemców. Inwestor informuje, że komercjalizacja wynosi obecnie już ponad 50 procent. W centrum będą dwa food courty, 25 punktów gastronomicznych, w tym restauracji, kawiarni i barów szybkiej obsługi. Przewidziany jest parking typu „parkuj i jedź” na ponad 1400 miejsc.

Obiekt będzie miał trzy poziomy. Na parterze znajdzie się terminal autobusowy z co najmniej dziewiętnastoma stanowiskami autobusowymi. Na tym samym poziomie będą biura operatora terminala i kasy biletowe. Terminal łączyć się będzie z dworcem kolejowym, a także pierwszym i drugim poziomem centrum handlowego.

TriGranit Development Corporation ma doświadczenie w realizacji podobnych inwestycji w Europie. Zrealizowane przez tego dewelopera West End City Center przy Dworcu Zachodnim w Budapeszcie oraz Emonika City Center w Ljubljanie stanowią przykład połączenia węzłów komunikacyjnych z obiektami handlowo-biurowymi.

TriGranit działa w Polsce od 2003 roku. Wybudował m.in. galerię Silesia City Center wraz z osiedlem mieszkaniowym Dębowe Tarasy w Katowicach oraz Bonarka City Center w Krakowie.
 

Reklama

Galeria Jurajska