Zgodnie z założeniami właściciela marki, nowa placówka Coffeeheaven zlokalizowana w bliskiej odległość od metra (stacja Stokłosy lub Imielin), ma stanowić dobrą alternatywę dla śródmiejskich kawiarni.

Pierwsza kawiarnia Coffeeheaven powstała w 2000 roku w Gdyni. Obecnie pod tą marką funkcjonuje już blisko 80 placówek zlokalizowanych głównie w centrach dużych miast oraz galeriach handlowych. Ostatnie otwarcie, oprócz warszawskiej kawiarni, nastąpiło w Krakowie, gdzie pierwszego czerwca ruszyła kawiarnia zlokalizowana w zabytkowej kamienicy przy Rynku Głównym.

Marka Coffeeheaven jest częścią spółki Costa Limited, w całości zależnej od Whitbread PLC. Sieć lokali działających w Polsce jest własnością firmy CHI Polska. Marka została stworzona z myślą o rynku Europy Środkowej i Wschodniej.

Sieć Coffeeheaven realizuje koncepcję local-global, co oznacza dostosowanie marki do potrzeb klientów z rynku Europy Środkowo-Wschodniej, a jednocześnie zachowanie międzynarodowego formatu i jednolitego charakteru. Kawiarnie sieci Coffeeheaven lokalizowane są w centrach handlowych oraz głównych punktach stałego ruchu pieszego, pojawiają się również w kompleksach biurowych, a także hotelach, na lotniskach.