Jest zapotrzebowanie na sklepy GAP i Primark

Autorzy raportu sprawdzili świadomość marek, których brakuje na rynku (krajowym, ale i rynkach lokalnych). Z analiz wynika, że najbardziej oczekiwanymi markami są: H&M, Zara, Next, Atmosphere, GAP, Abercrombie & Fitch, Top Shop, Primark. „Z perspektywy respondentów pochodzących z małych miast, “brakujące” marki to Zara i H&M, natomiast konsumenci głównych aglomeracji czekają na pojawienie się Abercrombie & Fitch, Atmosphere czy GAP” – czytamy w raporcie „Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy”.

Zagraniczne marki dostrzegając rynkowe zapotrzebowanie, wykazują coraz większe zainteresowanie wejściem do Polski. Wśród nich jest Lindex. – Decyzja o wejściu na polski rynek to wynik kilkunastu czynników, z których najważniejsze to wielkość rynku i odpowiedni czas. To dla nas naturalny kierunek ekspansji, po otwarciu naszych sklepów w Czechach, na Słowacji, w Rosji i krajach bałtyckich – mówi na potrzeby raportu Jones Lang LaSalle i GfK Juha Kiesi, dyrektor rozwoju sieci Lindex. – Nasze biuro obsługujące Europę Środkowo-Wschodnią mieści się w Pradze, stąd rozpoczęcie aktywność od południa Polski było logiczne z punktu widzenia sieci dystrybucji dopóki nie stworzymy właściwej struktury sprzedaży w Polsce. Chcemy kontynuować tu ekspansję i otworzyć po 10-15 nowych sklepów Lindex odpowiednio w 2011 i 2012 roku – dodaje.
 

Reklama

Galeria Jurajska