Kanadyjski Yogen Fruz przyznał franczyzę typu master inwestorom kanadyjskim, którzy w Polsce otworzą dwa pierwsze sklepy. Masterfranczyzobiorca, którym jest Healthy Lifestyles Master Franchiser Polska, dalej już będzie szukać lokalnych partnerów. – Jesteśmy w trakcie przygotowywanie pakietu dla franczyzobiorców. Wszystkie informacje na ten temat będą dostępne wkrótce. Ale już teraz zapraszamy osoby i firmy zainteresowane współpracą z Yogen Fruz do kontaktu z nami. Myślę, że powinniśmy ruszyć we wrześniu – mówi Anita Gagoś.

Pierwszy sklep znajdować się będzie w Galerii Mokotów. Będzie to stoisko o powierzchni 20 metrów kwadratowych. Wyspa w food courcie wraz ze stolikami zajmie obszar około 90 metrów kwadratowych. Jej otwarcie nastąpi w drugiej połowie sierpnia.

Drugi punkt powstanie w centrum handlowym Wola Park. Będzie to lokal o powierzchni 18 metrów kwadratowych. Otwarcie zaplanowane jest na początek września.

Ile sklepów Yogen Fruz powstanie w Polsce, nie wiadomo. Więcej o strategii sieci dowiemy się już za kilka tygodni – obiecuje Anita Gagoś. – Oprócz franczyzy otwarci jesteśmy też na współpracę z innymi sieciami, na przykład kawiarniami. Chodzi o cobranding. Podpisywać będziemy takie umowy z punktami gastronomicznymi, które będą zainteresowane, żeby mieć nasze produkty u siebie – dodaje Anita Gagoś.

Jogurciarnie – tak można by nazwać koncepcję sklepów sprzedających mrożone jogurty z owocami i sorbety. – Jogurty i sorbety Yogen Fruz zawierają o połowę mniej kalorii od innych produktów mlecznych. Mają probiotyki. Nie ma w nich proszków imitujących owoce, a składniki są naturalne. Niektóre z produktów mogą być spożywane przez diabetyków. Nie zawierają glutenu – wylicza zalety asortymentu sklepów Yogen Fruz Anita Gagoś.

Yogen Fruz pojawił się w Polsce po raz pierwszy kilka lat temu, ale szybko zniknął z rynku. Czy to drugie podejście będzie udane? – Wówczas sieć próbował wprowadzać kto inny. Dlaczego się nie powiodło, trudno powiedzieć. Ale teraz jest dobry moment na wprowadzenie Yogen Fruz na rynek. Obserwujemy trend na zdrową żywność. Klienci interesują się, z jakich składników robione są produkty. A nasz produkt jest dobry – mówi Anita Gagoś.