Zarządzanie gotówką pozwoli ciąć koszty

Możliwości technologiczne wprowadzenia tego rozwiązania już są – informuje w wypowiedzi dla portalu Retailnet.pl Adam Urban, Marketing Manager z Wincor Nixdorf Sp. z o.o. – chodzi tylko o przekonanie do niego potencjalnych nabywców.

System ten funkcjonuje pod nazwą Cash Cycle Management System (CCMS), a po polsku: system zarządzania gotówką. – Chodzi o rozwiązania pomagające w zamknięciu cyklu gotówkowego w ramach jednego sklepu oraz w ramach całej sieci sklepów – mówi Adam Urban. Obecnie według danych pochodzących od sieci handlowych na każdej zmianie kasjerów sklepy często odnotowują straty. Wynika to z tego, że kasjerzy się mylą lub z innych przyczyn.

W systemie (CCMS) pieniądze przechowywane będą w zabezpieczonej kasecie w urządzeniu, do którego klienci supermarketu wpłacać będą gotówkę. Będzie ona księgowane na rachunku online, czyli będzie można ją monitorować na bieżąco: w każdym momencie wiadomo będzie, ile pieniędzy jest w kasecie i w jakich są nominałach. Inaczej jest dziś, kiedy gotówka przez cały dzień leży w szufladach kasjerskich, a potem jest liczona. To z jednej strony zamraża pieniądze, z drugiej konsumuje roboczogodziny, czyli jest stosunkowo drogie dla pracodawców.

– System zarządzania gotówką wybiega w przyszłość – mówi Adam Urban. CCMS jest korzystny zarówno dla kasjera, który ma dzięki temu mniejszą odpowiedzialność i mniejszy stres, jak i dla sieci handlowej – bo optymalizuje koszty oraz proces obsługi i zarządzania gotówką. Odchodzi problem liczenia pieniędzy. Podobną korzyść zaobserwować można w sektorze bankowym – wypłata dokonywana w bankomacie jest kilkakrotnie tańsza niż w okienku.

– Wkrótce powinny zostać uruchomione pierwsze pilotażowe instalacje systemu w Polsce. Jak z każdą nową technologią, musi ona trafić do przekonania klientów. Podobnie było z kasami samoobsługowymi, do których trzeba było przez jakiś czas przekonywać nabywców. Dziś oceniają je bardzo dobrze – mówi Adam Urban.
 

Reklama

Galeria Jurajska