Sklep internetowy Auchan będzie sukcesem

Galeria Zaułek Świętokrzyski w Świdnicy

Galeria Zaułek Świętokrzyski w Świdnicy

Od dwóch dni pod adresem AuchanDirect.pl działa internetowy sklep francuskiej sieci hipermarketów Auchan. To świetna wiadomość dla mieszkańców siedmiu dzielnic Warszawy (Mokotowa, Ochoty, Pragi Południe, Śródmieścia, Ursynowa, Woli, Żoliborza i Piaseczna), którzy mogą już realizować zakupy przez internet. Sklep obsługiwany jest przez podwarszawskie centrum dystrybucji. Do tej pory w sieci dominowały delikatesy internetowe (alma24.pl, e-piotripawel.pl i a.pl) oraz hipermarket E. Leclerc wspierany w e-sprzedaży przez zewnętrznego partnera.

Jestem przekonany, że tak silna marka w handlu tradycyjnym predysponowana jest do osiągnięcia wymiernego sukcesu z wprowadzenia sprzedaży on-line. Wystarczy przytoczyć wyniki jego odpowiednika z Francji. Sklep internetowy Auchan.fr działa już od 2001 roku. Tylko w 2010 roku osiągnął sprzedaż 210 mln euro, a wskaźnik rocznego wzrostu oscyluje na poziomie 6 procent.

Auchan, otwierając kanał sprzedaży on-line, może wykorzystać efekt ROPO (Research Online Purchase Offline). Polega on na tym, że konsumenci na początku ścieżki zakupowej poszukują informacji o produktach w internecie, a później przekładają je bezpośrednio na decyzje zakupowe podejmowane w placówkach niewirtualnych. Dzięki temu wsparta zostanie sprzedaż stacjonarna polskiego Auchan, który posiada obecnie 26 centrów handlowych.

Auchan dzięki uruchomieniu swojego e-sklepu dodatkowo buduje wizerunek nowoczesnej firmy handlowej otwartej na potrzeby każdego konsumenta. Jednocześnie zwiększa poziom obsługi obecnych klientów i wychodzi naprzeciw potrzebom osób ceniących swój czas w codziennych zakupach. Przecież internet jest bezpiecznym, wygodnym i przede wszystkim szybkim miejscem dokonywanie transakcji kupna-sprzedaży.

Można sądzić, że przyszłością dla wiodących sieci handlowych i marek silnych w handlu tradycyjnym będzie integracja kanałów sprzedaży i umożliwienie klientowi płynnego przechodzenia od on-line poprzez mobile do off-line. 

 

Reklama

Galeria Jurajska