Auchan otworzył sklep internetowy

Będzie to pierwsza sieć hipermarketów w Polsce oferująca swoje produkty on-line. Dotychczas w sprzedaży internetowej dominowały delikatesy (Alma, Piotr i Paweł, Bomi). Budowę sklepu internetowego zapowiada też Tesco.

Jak pojawienie się sklepu internetowego wpływnie na centra handlowe i sprzedaż w świecie rzeczywistym? Marek Górecki, ekspert od wdrożeń systemów e-commerce z firmy Divante, uważa, że sklep internetowy nie popsuje biznesu supermarkatom sprzedającym tradycyjną drogą. Stwierdzono nieraz, że wielu klientów zapoznających się z ofertą produktów w internecie dokonuje następnie zakupów w sklepach niewirtualnych. – Udostępnienie katalogu produktów i informacji do przeczytania przez konsumenta w internecie, bezpośrednio przekłada się na jego decyzje zakupowe podejmowane w off-line. Może się zdarzyć, że sklep internetowy wesprze sprzedaż stacjonarną w kilkudziesięciu polskich centrach handlowych należących do Auchan – mówi dla portalu Retailnet.pl Górecki.

W ofercie sklepu znajduje się 6,5 tysiąca produktów. Ich liczba ma sukcesywnie wzrastać. W asortymencie sklepu można zlaleźć artykuły spożywcze, w tym produkty świeże i mrożonki. Żeby żywność się nie popsuła, będzie dostarczana klientom specjalnymi samochodami dostawczymi, które mają trzy strefy temperatur do przechowywania różnych rodzajów produktów. Ponadto w ofercie sklepu są produkty kosmetyczne, chemiczne i detergenty.

Minimalna kwota zamówienia to 100 zł. Dostawa kosztuje 19,90 zł – niezależnie od wielkości zamówienia. Dostawa jest pod drzwi. Płacić można wyłacznie kartą (poprzez noszony przez pracownika sklepu przenośny terminal płatniczy). Dostawy realizowane są nie wcześniej niż następnego dnia od przyjęcia zamówienia, w godzinach 15-22.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016