Dolny Śląsk najlepiej nasycony powierzchnią

– Centra handlowe istnieją w najważniejszych miastach Dolnego Śląska: Legnicy, Wałbrzychu, Jeleniej Górze, Lublinie, Świdnicy, Zgorzelcu, Kłodzku i Głogowie oraz we Wrocławiu, w którym znajduje się około połowy całej powierzchni handlowej województwa – mówi Jakub Zombirt, analityk powierzchni handlowych w Jones Lang LaSalle.

Wskaźnik dla Dolnego Śląska jest o około jedną trzecią wyższy niż średnia krajowa. Wynosi ona 191 metrów kwadratowych na tysiąc mieszkańców. Co więcej wskaźnik dla tego województwa wzrośnie, kiedy zostaną oddane do użytku obiekty aktualnie budowane. Obecnie na Dolnym Śląsku w budowie są 61,3 tysiące metrów kwadratowych powierzchni najmu. Powierzchnia ta znajduje się w czterech obiektach: Magnolia Park we Wrocławiu, galerii handlowej powstającej w budynku Sky Tower, Galerii Świdnickiej oraz Galerii Centrum w Jeleniej Górze.

Początki nowoczesnych obiektów handlowych w regionie sięgają 1995 roku. Powstał wtedy pierwszy w regionie wielkopowierzchniowy „Hit”. Mieścił się przy ulicy Długiej we Wrocławiu. Przez dwa kolejne lata deweloperzy trzymali się rynku wrocławskiego, dopiero w 1997 roku tego typu obiekty pojawiły się także w Legnicy, Lublinie czy Wałbrzychu. Do najaktywniejszych sieci zaliczał się niemiecki wówczas Real i brytyjskie Tesco. Dominującą rolę w pierwszych sklepach wielkopowierzchniowych odgrywał supermarket spożywczy. Pozostałe sklepy zajmowały stosunkowo niewielką powierzchnię.

Sytuacja na Dolnym Śląsku będzie jednym z tematów konferencji Shopping Center Forum & Trade Fair, która odbędzie się w dniach 8-9 września 2011 roku w hotelu Hilton w Warszawie. Więcej informacji na stronie www.shoppingcenter.pl

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016