Mało luksusowych marek w Polsce

W badaniu uwzględniono wyłącznie sieci sklepów własnych 100 wyselekcjonowanych luksusowych marek oraz najbardziej prestiżowe, centralne lokalizacje w mieście.

– W Warszawie najbardziej popularną lokalizacją dla marek z najwyższego koszyka cenowego są nadal okolice Placu Trzech Krzyży. To tu swoje sklepy otworzyli Ermenegildo Zegna, Max Mara, Burberry, Hugo Boss, Escada, Carolina Herrera, Lacoste, Coccinelle, Emporio Armani, Francesco Biasia oraz TruTrussardi i inni – mówi Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor Działu Analiz i Doradztwa w Jones Lang LaSalle.

Jak zwracają uwagę analitycy z Jones Lang LaSalle, dom towarowy Wolf Bracka, który zostanie otwarty jeszcze tego lata około 200 metrów od Placu Trzech Krzyży, może okazać się jeszcze jedną lokalizacją dla marek luksusowych, która wzbogaci dotychczasową ofertę.

Stolicą luksusu w Europie pozostaje Paryż. Analizowana przez Jones Lang LaSalle próba najbardziej prestiżowych marek świata najliczniej reprezentowana była w mieście nad Sekwaną. Znaleźć tam można aż 150 sklepów własnych prowadzonych przez czołowe brandy. Oznacza to, że niektóre marki mają w Paryżu więcej niż jedną lokalizację. Na drugim miejscu jest Londyn, który ma 125 sklepów prowadzonych przez 100 najbardziej renomowanych marek.

Wielką trójkę zamyka stolica mody – Mediolan, który cieszy się obecnością około 90 sklepów z luksusowym asortymentem. Kolejne miejsca rankingu zajmują Moskwa oraz Rzym, z odpowiednio 66 i 59 sklepami luksusowymi. Przedstawioną przez Jones Lang LaSalle listę zamyka na 21. miejscu Warszawa z ośmioma sklepami najbardziej luksusowych marek.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016