Lumen Polska stawia na synergię

Chodzi o usługi dystrybucji i sprzedaży energii elektrycznej oraz kompleksowej obsługi serwisowej instalacji elektrycznych i teletechnicznych. W 2010 roku w Czechach i na Słowacji holding Lumen zrealizował elektrownie fotowoltaiczne o łącznej mocy około 100 MW. Polski oddział firmy, korzystając z czeskich doświadczeń, przygotował ofertę również i w tym zakresie. – Jest to dodatkowy obszar naszej aktywności, która ma wspierać zasadniczą działalność firmy związaną z generalnym wykonawstwem – informuje w rozmowie z portalem Retailnet.pl Krzysztof Jakacki, kierownik działu rozwoju Lumen Polska sp. z o.o.

Firma Lumen Polska jest również głównym wykonawcą robót elektromontażowych w Galerii Ostrovia w Ostrowie Wielkopolskim. Firma wygrała przetarg i podpisała umowę na wykonanie wszystkich instalacji elektrycznych w obiekcie. – W Galerii Ostrovia Lumen Polska wykonuje sieci zewnętrzne ze stacją transformatorową, zasilanie dla galerii handlowej oraz dwóch hipermarketów – Tesco i Obi. Oprócz tego wykonuje instalacje elektryczne wewnętrzne, a także komplet instalacji teletechnicznych oraz automatyki z systemem BMS – mówi Jakacki.

Firma ma już na swoim koncie podobne projekty: prace elektromontażowe w Galerii „Wzorcownia” we Włocławku i w „Zielonych Tarasach” w Elblągu, jak również dla sieci handlowych takich jak Kaufland, Carrefour, Tesco Praktiker, Obi czy Lidl. Lumen Polska chce zainteresować deweloperów swoją ofertą już na bardzo wczesnym etapie inwestycji. – Wykonujemy projekty budowlane i wykonawcze, następnie wchodzimy w fazę realizacji inwestycji, by potem pojawić się jeszcze w kolejnej fazie życia obiektu, czyli podczas jego eksploatacji. Tu już oferujemy usługi serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego oraz usługi operatorskie, czyli dystrybucję i sprzedaż energii elektrycznej – kontynuje Jakacki.

Jak twierdzi firma, możliwość skorzystania z takiego połączenia rozwiązań wraz z różnorodną ofertą współfinansowania, na przykład infrastruktury energetycznej, spotyka się z zainteresowaniem inwestorów poszukujących rozwiązań obniżających koszty realizacji oraz eksploatacji obiektów. Inna ważna zaleta występuje na poziomie organizacyjnym: jeden  partner we wszystkich etapach i na wszystkich poziomach współpracy.

Częścią strategii firmy jest prezentacja oferty na wrześniowych targach Shopping Center Forum & Trade Fair.– Na targach zaprezentujemy własne rozwiązanie systemu HMS opartego na technologii iP, pozwalające poprzez panel dotykowy zarządzać poszczególnymi systemami, np. oświetlenia w obiekcie oraz urządzeniami peryferyjnymi systemów teletechniki. Przykładowa instalacja wraz z gotowymi elementami będzie udostępniona uczestnikom targów do samodzielnej obsługi – zapowiada Krzysztof Jakacki.

Targi Shopping Center Forum & Trade Fair odbędą się w Warszawie w hotelu Hilton w daniach 8-9 września 2011 roku. Więcej o imprezie na stronie: www.shoppingcenter.pl
 

Reklama

Galeria Jurajska