Czym grozi brak skutecznej informacji i oznakowań w galerii handlowej? – Konsekwencje są oczywiste – informuje w wypowiedzi dla Retailnet.pl Bartosz Jabłoński, dyrektor zarządzający Diagram Branding Design. – Brak logiki w oznakowaniu bądź nieskuteczne oznakowanie – gdzie jest mój samochód, gdzie toaleta, gdzie najbliższa winda, sklep do którego przyszedłem – to w krótkiej perspektywie coraz mniej klientów. Bez „trafiku” nie ma najemców, czyli nie ma obiektu – mówi Jabłoński.

Pracę na systemem informacji wizualnej (SIW) muszą być rozpoczęte na poziomie koncepcji architektonicznej oraz przygotowania projektu budowlanego – wyjaśnia w rozmowie z Retailnet.pl Michał Cierkosz, współwłaściciel firmy Diagram Branding Design. – Współpracujemy z architektami, którzy są odpowiedzialni za zatwierdzenie logiki i funkcjonalności systemu informacji wizualnej, a inwestor zatwierdza ostateczny budżet. Ten staje się wytyczną do projektowania formy nośników.

Dziś – jak podkreślają przedstawiciele firmy Diagram Branding Design – deweloperzy coraz częściej zapominają o istotnej roli oznakowania. Zdarza się na przykład, że w późnej fazie komercjalizacji, najemcy dopytują o system informacji wizualnej, o wytyczne dla oznakowania swoich powierzchni i okazuje się, że projektu nie ma, albo że nie spełnia swoich funkcji. – Klient jest najważniejszy, dlatego coraz więcej uwagi powinno poświęcać się określeniu tożsamości centrum nie tylko z punktu widzenia oferty handlowej, ale także kreowania przestrzeni publiczno-komercyjnej – dodaje Jabłoński.

Diagram Branding Design to systemy informacji wizualnej. Firma zajmuje się całym procesem identyfikacji galerii – od nazwy i logo, poprzez przygotowanie materiałów komercjalizacyjnych, filmów prezentujących obiekty i projektowaniem elementów małej architektury. Diagram zrealizował w ciągi ostatnich 10 lat kilkanaście projektów systemów informacji wizualnej. Pracował w centrach handlowych takich jak Stary Browar, Promenada, sieć Focus Park, Galeria Malta, Galeria Katowicka, Gemini Park czy Cuprum Arena w Lubinie.

Firma Diagram Branding Design jest jednym z wystawców podczas Targów Shopping Center Forum & Trade Fair, które odbędą się we wrześniu 2011 roku w Warszawie. Więcej na stronie www.shoppingcenter.pl