Centra handlowe są drugim domem Polaka podczas wakacji. Aż 64 procent ankietowanych przyznało, że w wakacje najwięcej czasu spędza właśnie na terenie obiektów handlowych. Tylko nieliczni wyjeżdżają do innego miasta bądź decydują się na zagraniczne podróże. Takie dane można uzyskać na podstawie przeprowadzonego programu bonusowego Payback. Dlaczego tak się dzieje?

– Badania pokazują, że ponad połowa Polaków zmuszona jest spędzać wakacje we własnym mieście. Głównym powodem tego są oczywiście finanse. Okazuje się jednak, że Polacy z wakacji spędzanych we własnym mieście także mogą być zadowoleni. Trzeba im tylko zaproponować spędzanie wolnego czasu w kreatywny i ciekawy sposób. Często centra handlowe są jedną z nielicznych atrakcji w mieście. Potwierdziły to także badania przeprowadzone niedawno przez socjologów Uniwersytetu Śląskiego, z których wynika, że centra handlowe postrzegane są dziś jak centra miast – tłumaczy Dominika Musialik, marketing manager Silesia City Center.

Taki stan rzeczy potwierdza także sonda przeprowadzona przez śląskie centrum handlowo-rozrywkowe. Polacy sporą część swojego wakacyjnego czasu spędzają właśnie w galeriach handlowych. Tak przyznało aż 64 procent tych, którzy urlop spędzą w kraju. Aż 61 procent ankietowanych potwierdziło ponadto, że centra handlowe w okresie wakacyjnym zapewniają ciekawszą rozrywkę od centrum miasta.

Jak jeszcze Polacy spędzają wolny czas? Sonda wskazuje, że 31 procent wybiera się do klubów, kawiarni bądź restauracji, 29 procent po prostu na zakupy połączone ze spacerem, 20 procent wybiera aktywny wypoczynek w klubach fitness, 13 procent korzysta ze specjalnych akcji wakacyjnych organizowanych przez centra handlowe, 4 procent kieruje się do kina, a 3 procent wybiera jeszcze inne możliwości.