Jak tworzyć profil najemców w outletach?

Agata Brzezińska

Agata Brzezińska

Centra outlet różnią się od galerii handlowych – ich oferta jest uzależniona bezpośrednio od nadwyżek produkcyjnych najemców, dlatego właśnie w tym sektorze dobre relacje oraz wiedza na temat rozwoju branży są wyznacznikami komercyjnego sukcesu. Znając strategie rozwoju sieci, ich potrzeby i priorytety, możemy budować strategię rozwoju całego centrum w taki sposób, aby pod względem czasowym i terytorialnym odpowiadała tempu rozwoju rynku i zapotrzebowaniu sieci handlowych na sklepy outletowe. Gwarantuje to wysoki stopień komercjalizacji, jak również dobrze zatowarowane sklepy.

Począwszy od założeń architektonicznych, zarówno w zakresie konstrukcji obiektu i layoutu centrów, po dopracowanie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz wystroju wnętrz wypracowywaliśmy standardy działania, które funkcjonują do dziś. Przez ten czas ewoluował również mechanizm doboru poszczególnych najemców, dostosowując się do najnowszych trendów w modzie oraz rosnących wymagań konsumentów.

W zakresie komercjalizacji centrów, którymi zarządzamy, kierujemy się głównie wiedzą poszczególnych pracowników, a także międzynarodowym doświadczeniem naszej firmy. Ważnym aspektem jest stała współpraca pomiędzy działami najmu i asset management. Takie skupienie w jednej firmie różnych, ale uzupełniających się kompetencji, owocuje lepszym poznaniem oczekiwań dewelopera, zarządcy, ale przede wszystkim najemców i przyszłych kupujących. Przyjmujemy określone wzorce, ale największy nacisk kładziemy na analizę potrzeb lokalnego rynku: charakterystykę demograficzną w zasięgu oddziaływania, trendy konsumenckie i przyzwyczajenia zakupowe potencjalnych klientów, a także konkurencję i stopień nasycenia rynku. Do każdego centrum i wolnych powierzchni staramy się podchodzić indywidualnie, tak aby w najlepszym stopniu odpowiadały lokalnym potrzebom. Centrum outlet Factory wypełniają głównie marki odzieżowe, bo tego właśnie oczekuje rynek. 

Agata Brzezińska jest uczestniczką panelu dyskusyjnego Rynek centrów handlowych na Gónym Śląsku podczas targów Shopping Center Forum & Trade Fair, które odbedą się 8-9 września w Warszawie. Więcej o imprezie na www.shoppingcenter.pl.

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016