– Uruchomienie sprzedaży internetowej to znaczący krok dla nas. Konkurencyjne marki taką sprzedaż prowadzą. Internet to ważny dziś kanał dystrybucji – poinformowała w wypowiedzi dla Retailnet.pl Katarzyna Kostacińska odpowiedzialna za marketing brandu.

Firma Monnari Trade od 2009 roku boryka się z trudnościami finansowymi. Zarząd spółki akcyjnej Monnari Trade w maju 2009 roku złożył do sądu wniosek o upadłość układową. W sierpniu 2009 roku sąd wydał postanowienie o ogłoszeniu upadłości obejmującej likwidację majątku spółki, a w styczniu 2010 roku wydał postanowienie o zmianie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego na postępowanie upadłościowe z możliwością zawarcia układu z wierzycielami.

Jak poinformował w zeszłym tygodniu w rozmowie z Pulsem Biznesu prezes firmy Mirłosław Misztal, w pierwszym półroczu 2011 roku sieć osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży w sklepach porównywalnych. Strategia firmy Monnari Trade przewiduje zamykanie niektórych, mniej rentownych ilokalizacji, i otwieranie w nowych. Liczba salonów sprzedaży na dzień 30 kwietnia 2009 roku wynosiła 235 (w tym 60 salonów Pabii), a na dzień 30 kwietnia 2010 roku – 101.

Zmniejszenie liczby salonów wpłynęło oczywiście na spadek generowanych przychodów spółki, ale miało również wpływ na obniżenie wielkości kosztów stałych i, co za tym idzie, zmniejszenie straty. Jak podaje Monnari Trade, konsekwencja i upór zarządu we wprowadzaniu w życie planu restrukturyzacji było i jest jedynym rozwiązaniem dla spółki, która chce pokonać trudności i krok po kroku wzmacniać swoją pozycję.