Z badania wynika również, że 80 procent Polaków chodzi do galerii handlowych przynajmniej raz w tygodniu, a tylko mniej niż pół procenta nie chodzi do galerii wcale. Najważniejsza w ocenie atrakcyjności danego centrum handlowego była dla respondentów ankiety lokalizacja – w szczególności dojazd i dostępność miejsc parkingowych. Aż 64 procent uznało to za bardzo ważne. Kolejnymi czynnikami decydującymi o ocenie centrum były wyprzedaże (dla 60 procent ankietowanych), jak również liczba sklepów oraz szerokość oferty (56 procent). Najwyżej uczestnicy ankiety ocenili centra z Warszawy i Poznania.

Badani odpowiadali także na pytania dotyczące kwot, jakie wydają w galeriach. 34 procent osób wydaje miesięcznie sumę mieszczącą sie w przedziale 250-500 złotych. 28,5 procent – 500-1 tys. zł, 20,4 procent – 100-250 zł, 9,8 procent – 1-2 tysiące zło, 5,1 proc – 100 zł. Najmniej 2,2 procent badanych zadeklarowało, że wydaje w centrach miesięcznie więcej niż 2 tysiące złotych.

Gazeta zaznacza jednak, że badanie nie jest reprezentatywne, bo ogranicza się do osób korzystających z internetu. Pokazuje jednak, że popularność centrów jest wielka i wciąż rośnie. W ankiecie przeprowadzonej przez portal jakośćobsługi.pl wzięło udział 20 tysięcy internatów.

Podobne badanie przeprowadziły niedawno firmy GfK Polonia i Jones Lang LaSalle. Jak informowaliśmy w połowie czerwca, zgodnie z wynikami badań 60 procent mieszkańców największych miast odwiedza centra i galerie handlowe co najmniej raz w tygodniu. Nieco ponad 30 procent deklaruje, że próg centrum handlowego przekracza raz na dwa, trzy tygodnie. Jak się okazuje, zaledwie 11 procent pojawia się w nim raz w miesiącu lub rzadziej.