W zeszłym tygodniu pojawiły się informacje, że zysk operacyjny holdingu Media-Saturn w drugim kwartale tego roku przed odliczeniem podatków i odsetek wyniósł 44 mln euro na minusie. W porównywalnym okresie przed rokiem wynosił on plus 41 mln euro. Słabe wyniku holdingu Media-Saturn spowodowane są głównie znacznymi spadkami sprzedaży, zwłaszcza w Niemczech.

Główny dyrektor finansowy Metro Group – Olaf Koch – w zeszłotygodniowym oświadczeniu stwierdził, że spadek przychodów Media Markt i Saturna nie odbije się na wyniku całej grupy i że nadal spodziewany jest wzrost zysku na poziomie 10 procent, przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych. Antitdotum na gorsze wyniku Media Markt i Saturna ma być wzrost sprzedaży internetowej. W październiku Media Markt zacznie sprzedawać elektronikę przez stronę internetową Saturna, a w styczniu 2012 roku ruszy sprzedaż przez stronę mediamarkt.de.

Metro Group w 2010 roku wypracowało zysk ponad 2,4 mld euro. Dziesięcioprocentowy wzrost w tym roku zwiększyłby roczne zyski do ponad 2,65 mld. Należąca do grupy sieć Media Markt rozpoczęła działalność w Polsce w 1998 roku od marketu w Czeladzi. Obecnie ma 45 marketów w 37 miastach. Z kolei dwa pierwsze sklepy Saturn zostały uruchomione 20 października 2004 roku w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie oraz w Centrum Handlowym Janki. Sieć dysponuje 15 marketami.