Wraz z polepszającymi się danymi makroekonomicznymi, poprawiać się będą nastroje konsumenckie, co powinno przełożyć się na zwiększone zakupy odzieży i obuwia – czytamy w raporcie „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2011. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2011-2013”.

Dynamika sprzedaży w zeszłym roku była wyższa o 4,6 proc. w stosunku do roku 2009. Analitycy z PMR prognozują dalszy wzrost: na rok 2011 – 5,8 proc., na rok 2012 – 6,3 proc. i na 2013 – 7 proc. Oznaczałoby to prawie 24-procentowy wzrost w ciągu czterech lat. Wartość sprzedaży miałaby wzrosnąć z 26,6 mln zł w 2009 roku do 33,5 mln w 2013 roku.

Na rok 2012 r. PMR przewiduje ogólną stabilizację gospodarczą i poprawę sytuacji finansowej Polaków. Sytuacja ta ma znaleźć odzwierciedlenie w branży obuwniczej i odzieżowej.

PMR jest firmą badawczą specjalizującą się w dostarczaniu wysokiej jakości informacji rynkowych oraz usług firmom zainteresowanym krajami Europy Środkowo-Wschodniej i innymi rynkami wschodzącymi. Działa od 1995 roku. Do głównych obszarów działalności PMR należy wydawanie publikacji biznesowych (PMR Publications), świadczenie usług konsultingowych (PMR Consulting) i badanie rynku (PMR Research). PMR reklamuje się jako jedna z największych firm w swojej branży w Europie Środkowo-Wschodniej.