Empik kupił Gandalfa

– Wejdziemy na rynek, na którym dotychczas byliśmy zupełnie nieobecni, czyli rynek podręczników Polsce – poinformował w wypowiedzi dla Retailnet. pl Maciej Szymański, prezes Grupy Empik Media & Fashion. – Rynek wart jest ponad 1 mld złotych i stanowi jedną trzecią całego rynku książki w Polsce.

Salony Empik nie miały dotychczas znaczącego udziału w sprzedaży książek szkolnych. – Trudno jest prowadzić taką sprzedaż w sieci salonów księgarskich. To bardzo sezonowy rynek. Wszystko odbywa się praktycznie w przeciągu 4-5 tygodni w roku. Trudno jest dostarczyć odpowiednią ilość towaru do salonu. Sprzedaż internetowa jest o wiele efektywniejsza – tłumaczy Szymański.

Dlaczego Empik nie zdecydował się sam rozwinąć sprzedaży internetowej, tylko wolał przejąć Gandalfa? – Nie zabraliśmy się do budowy takiej sprzedaży wystarczająco wcześnie. Zajęłoby to nam dużo czasu. Pewnie jeszcze po drodze moglibyśmy się kilka razy pomylilić. Rozwijanie takiego biznesu samodzielnie nie byłoby tańsze niż przejęcie Gandalfa, a na pewno trwałoby dłużej – tłumaczy decyzję Szymański.

Umowa pomiędzy NFI Empik Media & Fashion SA a akcjonariuszami spółki Gandalf weszła w życie 1 sierpnia 2011 roku. Na jej mocy Empik Media & Fashion nabywa od dotychczasowych akcjonariuszy sklepu internetowego pakiet kontrolny w wysokości 70 procent udziałów za kwotę 12 mln złotych. Umowa przewiduje, że Gandalf nadal będzie zarządzany przez swoich twórców –  Anettę Wilczyńską i Pana Pawła Goszczyńskiego. Przedstwiciele tej spółki wyrazili zadolenie z pozyskania Grupy Empik Media & Fashion jako sponsora strategicznego. – Dzięki doświadczeniu i wsparciu finansowemu EMF, mamy możliwość powiększyć w krótkim czasie skalę operacji Gandalfa, a tym samym wzmocnić jego pozycję rynkową – powiedziała Anetta Wilczyńska, prezes spółki.

 

Reklama

Galeria Jurajska