W pierwszym półroczu Subway zwiększył liczbę restauracji w całym regionie Europy Środkowej i Wschodniej o 75 placówek. Ma ich obecnie 310. Sieć konsekwentnie rozwija się na zadach franczyzy.

Jak poinformował menedżer ds. rozwoju sieci Subway na Europę Środkową i Wschodnią Martin Princ w rozmowie z Horecanet.pl, sieć odnotowała wyraźny wzrost we wszystkich krajach regionu. Najszybciej rozwija się w Polsce i Rosji. Princ spodziewa się dalszych wzrostów w drugiej połowie roku.

O osiem procent wzrosła sprzedaż sieci w sześciu krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Liczba odwzorowuje w przybliżeniu zarówno wzrost liczby klientów, jak i sprzedawanych w sieci kanapek. O 40 procent zwiększyła się też stabilność finansowa placówek.

Martin Princ podał, że ilość sprzedawanych sandwiczów w Polsce wzrosła o jedną piątą. Ocenił jako skuteczny wprowadzony w pierwszym półroczu program „Sandwich dnia”, dzięki któremu klienci mogli kupować jedną kanapkę w promocyjnej cenie. Nabywcy wracali do sklepu i kupowali następne sandwicze, kierując się już własnymi preferencjami, a nie ceną.

Wszystkie placówki sieci Subway prowadzone są przez franczyzobiorców. Obecnie sieć liczy 34,8 tysięcy restauracji w 94 krajach świata, co czyni z niej największą sieć fastfoodową na świecie. Szczególnie szybki rozwój Subway odnotowuje w Europie Środkowej i Wschodniej. franczyzobiorcy prowadzą w regionie 310 restauracji, a do końca roku ma ich powstać 400.