Poznański rynek wchodzi w etap dojrzałości

Anna Wysocka

Anna Wysocka

Największy przyrost nasycenia (do 324 metrów kwadratowych na tysiąc mieszkańców) spodziewany jest w Ostrowie Wielkopolskim, gdzie na razie nie funkcjonuje ani jedna galeria, ale w niedługim czasie zostanie oddana do użytku Galeria Ostrovia. Zmieni się też sytuacja w Kaliszu, po wybudowaniu Galerii Tęczą, gdzie nasycenie wzrośnie do poziomu 312 metrów kwadratowych na tysiąc mieszkańców oraz w Lesznie, dzięki spodziewanemu otwarciu Tesco (do 457 metrów kwadratowych).

Otwarcie budowanej obecnie galerii MM w Poznaniu podniesie nieznacznie wynik tego miasta z 504 do 510 metrów kwadratowych. W kolejnych latach największe planowane inwestycje będą realizowane w Lesznie i Pile. Tam należy więc spodziewać się największych przyrostów.

Obecnie na 1 000 mieszkańców w Poznaniu przypadają 504 metry kwadratowe powierzchni centrum handlowego. W Lesznie wskaźnik ten wynosi 368 metrów kwadratowych, w Gnieźnie – 282, Pile – 278, Koninie – 257, a w Kaliszu – 209 metrów kwadratowych.

Największe projekty planowane przez inwestorów dotyczą stolicy regionu. Są to: galeria na dworcu Poznań Główny, realizowana przez firmę TriGranit, Centrum Handlowe Łacina planowane przez firmę Apsys oraz Centrum Metropolis firmy Echo Investment. Do największych projektów województwa planowanych poza stolicą Wielkopolski należą Focus Mall w Pile (Parkridge), Galerie Amber (Echo Investment), Bursztynowa (Buderm/Atrium), Calisia (Antan Development) w Kaliszu, Goplana (Libra) w Lesznie. Także w Ostrowie Wielkopolskim deweloperzy szykują kilka projektów – poza budowaną Galerią Ostrovia, będą to Focus Mall (Parkridge), Galeria Vita (Redama) oraz projekt firmy Antan Development.

Anna Wysocka, dyrektor działu najmu powierzchni handlowych w Polsce firmy Jones Lang LaSalle wygłosi wprowadzenie do panelu dyskusujnego o rynku centrów handlowych w Poznaniu i Wielkopolsce podczas targów Shopping Center Forum & Trade Fair 2011 w dniach 8-9 września. Program targów znajduje się na stronie www.shoppingcenter.pl/Program.aspx.
 

Reklama

Galeria Jurajska