Niedawno informowaliśmy, że do grona najemców galerii Port Łódź dołączyła duża sieć modowa Marks&Spencer, był to 35 najemca pozyskany w ostatnim czasie. Jakie są plany na przyszłość i jak galeria zamierza radzić sobie z trudną sytuacją? – Port Łódź otwieraliśmy w trudnych czasach kryzysu, jednak dzięki ciągłemu dostosowywaniu centrum do potrzeb klientów osiągamy coraz lepsze wyniki. Cały czas uzupełniamy tenant mix i dostosowujemy ofertę centrum do potrzeb i oczekiwań jego klientów. W przyszłości będziemy dalej rozszerzać ofertę komercyjną i pracować nad tym, by nasze centrum było wygodne dla klienta. Stale wprowadzamy rozwiązania i udogodnienia dla klientów, które czynią nasze centrum handlowe najbardziej przyjaznym rodzinie obiektem handlowym w regionie. Nadal będziemy uatrakcyjniać Port Łódź, wprowadzać nowe rozwiązania, organizować atrakcyjne dla publiczności eventy i ciekawe akcje marketingowe, a także wprowadzać do centrum marki, na które czekają jego klienci – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Andrzej Cieślik dyrektor centrum handlowego Port Łódź.

Szansą na przetrwanie dla Portu Łódź będzie zapewnienie klientom szerszej oferty handlowej i usługowej. Obecne starania na których skupia się zarząd obiektu dotyczą także pozyskania komplementarnej oferty gastronomicznej. I pomimo, że lata kryzysu zrobiły swoje, zarząd może pochwalić się osiągnięciami. – Lata kryzysu były trudnym czasem dla całej branży, a dla projektów otwieranych w tym okresie w szczególności. Jednak z optymizmem patrzymy w przyszłość, analizując dane odwiedzalności i wyniki handlowe. W pierwszym roku działania Port Łódź odwiedziło ponad 7 mln klientów, czyli tyle, ile założono w planie. Drugi rok działania centrum napawa optymizmem – wzrasta wskaźnik odwiedzalności, a koszyk zakupowy przeciętnego klienta „waży” o 30-40 proc. więcej. Obecnie na terenie centrum działa ponad 150 sklepów. Od początku 2011 roku portfolio obiektu poszerzyło się o 35 nowych najemców, m.in. pierwszy w Łodzi sklep sieci Marks & Spencer – podsumowuje Cieślik.

Na terenie portu Łódź znajduje się sklep Ikea, Leroy Merlin, Saturn, delikatesy Piotr i Paweł oraz ponad 140 sklepów oferujących odzież, dodatki, meble i akcesoria wyposażenia wnętrz, elektronikę oraz artykuły dla dzieci. Wśród najemców Portu Łódź znajdują się także restauracje, kawiarnie i punkty usługowe. Sercem centrum jest Patio – strefa handlowo-rekreacyjna o powierzchni 7 000 metrów kwadratowych, z zewnętrznym placem zabaw, sceną i fontanną. Centrum dysponuje ponadto parkingiem na 4,5 tysiąca aut. Inwestorem obiektu Inter Ikea Centre Group Polska.