Segment ubrań ze średniej półki jest najbardziej perspektywicznym sektorem rynku odzieży w Polsce. Tak wynika z ankiety, którą przeprowadziła firm PMR Research, wśród kadr kierowniczych 160 sieci odzieżowych i obuwniczych w Polsce. Aż 43 procent ankietowanych wskazało odzież ze średniej półki jako stwarzającą największe możliwości rozwoju w przyszłości. Kolejne miejsce zajął segment odzieży taniej i dyskontowej – 26 procent ankietowanych wskazało go jako najbardziej perspektywiczny, a także odzieży sportowej – 19 procent i dziecięcej – 11 procent.

Eksperci z PMR oceniają, że rosnące koszty życia sprawiają, iż ludzie, chcąc zaoszczędzić, coraz częściej kupują tanią odzież lub czekają z potrzebami do czasu wyprzedaży. Z kolei ubrania ze średniej półki ze średniej półki kupowana jest i używana najczęściej. Najszybciej się też zużywa i ma najszersze grono nabywców. O popularności odzieży sportowej decyduje z kolei zmiana stylu życia i świadomości Polaków. Klienci coraz częściej chcą kupować odzież specjalistyczną. Jest również moda na zdrowy styl życia.

Dla perspektyw wzrostu sektora odzieży dziecięcej nie bez znaczenia jest wzrost liczby urodzeń w ostatnich latach, potocznie nazywany baby boomem. – Wybór odzieży dziecięcej jest wciąż niewielki – podkreślają specjaliści z PMR.

Badania zostały opublikowane w najnowszym raporcie firmy PMR: Handel detaliczny odzież i obuwiem w Polsce 2011. Analiza ryku i prognozy rozwoju na lata 2011-2013.