Niskie dochody klientow główną barierą dla handlu

Z ankiety przeprowadzonej przez firmę PMR wśród kadr kierowniczych 160 sieci odzieżowych i obuwniczych w Polsce wynika, że największą barierą w rozwoju tego sektora są małe dochody klientów. Odpowiedziało tak 21 procent ankietowanych. Kolejne przyczyny to duża konkurencja – 19 procent, wysokie czynsze, koszty związane z otwarciem i utrzymaniem sklepu – 14 procent, wysokie ceny materiałów tkanin i produkcji – 14 procent, niestabilność walutowa, podatki i inflacja – 13 procent. Jedynie 7 procent ankietowanych wskazało jako barierę brak miejsca w galeriach.
 
Inne odpowiedzi rzadko wskazywane przez badanych to: napływ tańszej odzieży chińskiej, przesycenie ryku, wysokie koszty reklamy, sprzedaż przez Internet zaniżająca ceny i konsolidacja firm.

W 2010 roku rynek odzieży i obuwia w Polsce wzrósł o 4,6 procent. Sektor odzieży rozwijał się szybciej – o 5 procent, podczas gdy rynek obuwia o 3,4 procent. W kolejnych latach PMR przewiduje wiciąż wyższą dynamikę wzrostu odzieży niż obuwia. W segmencie odzieży szanse na rozwój będzie miała odzież codzienna ze średniej półki. Takie ubrania kupuje się najczęściej, najszybciej się zużywają, są najbardziej dostępne i mają najszersze grono nabywców – twierdzą eksperci z firmy PMR.

PMR Reserach zrealizował badanie techniką wywiadu telefonicznego CATI w maju 2011 roku.

Reklama

Galeria Jurajska