Jeszcze pod koniec lipca pojawiające się w prasie doniesienia o planowanej przez Metro Group sprzedaży sieci Real zdementował Ruediger Stahlschmidt, szef działu prasowego niemieckiego właściciela hipermarketów Real. Stahlschmidt określi te informacje jako „bezpodstawne plotki” i zaprzeczył jakoby Metro Group prowadziło rozmowy w sprawie sprzedaży sieci.

Źródłem doniesień o planach zbycia hipermarketów Real przez jego niemieckiego właściciela było pismo branżowe „Lebensmittel Zeitung”, które jako pierwsze poinformowało, że Metro Group szykuje się do sprzedania sieci Real. Prasa podała również, że Metro Group jest na wstępnym etapie rozmów z potencjalnymi nabywcami. Wśród zainteresowanych wymieniano amerykański Wal-Mart, który jednak szybko zdementował pogłoski. Część komentatorów zauważyła też, że prognozy co do rzekomego wejścia Wal-Marta na rynek pojawiają się co kilka lat w okresie wakacyjnym i że zawsze z czasem okazują się nieprawdziwe. Wobec sprzecznych doniesień równie niepewny status wydają się mieć informacje dotyczące sprzedaży sieci Real.

Metro Group jest międzynarodowym koncernem handlowym, obecnym w 33 krajach świata. W Polsce firma jest obecna poprzez swoje sieci dystrybucyjne od połowy lat 90. Siedziba Metro Group znajduje się w Düsseldorfie w Niemczech. Prowadzi łącznie 142 wielkopowierzchniowe placówki handlowe. Zatrudnia blisko 24 tysiące pracowników. W Polsce firma ma cztery sieci dystrybucyjne: centra zaopatrzenia hurtowego Makro Cash & Carry, hipermarkety branży spożywczo-przemysłowej Real, markety elektroniczne Media Markt oraz Saturn.