To przekłada się na jeden z najniższych wskaźników nasycenia wśród ośmiu głównych aglomeracji w Polsce – 364 mkw. na 1 000 mieszkańców. Sytuacja ta ulegnie zmianie po otwarciu obiektów, które aktualnie znajdują się w fazie budowy.

Jesienią szczeciński rynek powierzchni handlowych wzmocni otwarcie Galerii Kaskada. Na 42 tysiącach metrów kwadratowych powstanie 140 nowych sklepów i lokali usługowych. Odpowiedzią na uruchomienie nowego obiektu będzie rozbudowa Centrum Handlowego Galaxy. Inwestor, firma Echo Investment, zakupiła już potrzebny teren i przymierza się do powiększenia galerii.

Wśród planowanych inwestycji jest także galeria Ferio Pogodno, którą realizuje spółka Re project development. Obiekt będzie miał 31,5 tysiący metrów kwadratowych powierzchni. Do inwestycji w Szczecinie przymierza się także Mayland. Aleja Słońca powiększy powierzchnię handlową w mieście o kolejne 38 tysięcy metrów kwadratowych.

Ciekawa sytuacja rysuje się także, jeśli chodzi o centra outletowe. „W mieście pojawi się również nowy format handlowy – centrum wyprzedażowe. Na tym polu trwa wyścig dwóch deweloperów – Echo Investment planuje realizację obiektu Outlet Park (23,2 tysiąca metrów kwadratowych) na Osiedlu Majowe, a Neinver – hiszpański specjalista od tego typu inwestycji – zamierza wybudować centrum wyprzedażowe Factory (18 tysięcy metrów kwadratowych) w dzielnicy Płonia” – czytamy w raporcie Jones Lang LaSalle.

Eksperci z firmy Jones Lang LaSalle będą obecni podczas konferencji Shopping Center Forum & Trade Fair.

 

R E K L A M A 

XIII SHOPPING CENTER FORUM & TRADE FAIR 2011

8-9 września 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Edycja wrześniowa została wzbogacona o Targi Nieruchomości i Inwestycji Handlowych. Weźmie w nich udział około 40 wystawców: deweloperów, inwestorów, firm doradczych i usługowych.

Swój udział zgłosiło już ponad 400 osób reprezentujących 180 firm.

Zapraszamy do udziału !