Sieci spożywcze notują wzrost obrotów w e-handlu

Statystyki wskazują, że polski rynek zakupów spożywczych w internecie waha się pomiędzy 0,1 a 0,2 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dziś liczba wszystkich e-marketów w Polsce szacowna jest na około 270-300 sklepów.

Największe spożywcze sklepy internetowe to: Alma24.pl, która w 2010 roku zarobiła 30 mln zł (w 2009 roku było to 16 mln zł), Frisco.pl z wynikiem 24 mln zł przychodów za zeszły rok (oznacza to wzrost o 4,5 mln zł względem 2009 roku), E-piotripawel.pl (17 mln zł w 2010 roku i wzrost o 1,5 mln zł r/r), A.pl (5,16 mln zł w 2010 roku, rok wcześniej spółka odnotowała obroty na poziomie 4,3 mln zł) oraz fresh24.pl (2,75 mln zł, 0,49 mln zł rok wcześniej).

Dla przykładu, krajowe delikatesy internetowe np.: Alma24.pl, która w skali spółki Alma Market SA odpowiada już za 3,2 proc. ogólnej sprzedaży. E-piotripawel.pl, wspierając sprzedaż dla prawie 80 placówek tradycyjnych generuje 2,8 proc. całego przychodu spółki.

Jak pokazują przykłady europejskich gigantów i polskich sklepów w segmencie e-grocery firmy o silnej pozycji w kanale tradycyjnym są naturalnie predysponowane do osiągnięcie wymiernego sukcesu w handlu internetowym. Te dane mogą być inspiracją dla największych firm w kanale tradycyjny m.in.: Jeronimo Martins (Biedronka), niemieckiego Metro (Real) czy brytyjskiego Tesco, które zdominowały polski rynek handlu spożywczego w offline.

 

 

R E K L A M A 

XIII SHOPPING CENTER FORUM & TRADE FAIR 2011

8-9 września 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Edycja wrześniowa została wzbogacona o Targi Nieruchomości i Inwestycji Handlowych. Weźmie w nich udział około 40 wystawców: deweloperów, inwestorów, firm doradczych i usługowych.

Swój udział zgłosiło już ponad 550 osób reprezentujących 250 firm.

Zapraszamy do udziału !

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016