Wakacje sprzyjają centrom handlowym

87 procent Polaków przyznało, że w okresie urlopowym częściej odwiedza centra handlowe, a aż 27 procent z nich podczas wakacji wydaje w galeriach najwięcej pieniędzy w odniesieniu do całego roku.
– Okres wakacyjny to po pierwsze letnie wyprzedaże, a po drugie wakacje, na których chcemy prezentować się jak najlepiej. To dwa główne czynniki, które decydują o tym, że w okresie lipiec-sierpień zostawiamy w kasach sklepowych sporo pieniędzy – tłumaczy Dominika Musialik, marketing manager Silesia City Center.

Najlepiej pokazują to statystyki. Aż 85 procent Polaków wzięło udział w tegorocznych letnich wyprzedażach. Średnio zostawiano w kasach centrum handlowych 300–400 zł. Rekordziści wydawali jednak znacznie więcej, często nawet na kredyt. Najwięcej zakupów Polacy robili w sklepach odzieżowych – 83 procent. Wzrosty widać także w ilości odwiedzających. Tylko w lipcu Silesia City Center odwiedziło ponad 70 tys. klientów – więcej niż w poprzednich miesiącach tego roku. – Taki wzrost odwiedzin to efekt m.in. letnich wyprzedaży. Mamy więcej czasu, wielu z nas zostaje w mieście, alternatywą staje się centrum handlowe i shopping. Dziś Polacy, podobnie jak Amerykanie czy Niemcy, przez kilka miesięcy potrafią przygotowywać się do letniego szału zakupów. Planujemy, ustalamy budżet, wielu z nas zadłuża się nawet na tę okazję, podobnie jak w przypadku wyjazdu na wakacje – wyjaśnia Musialik.

 

R E K L A M A 

XIII SHOPPING CENTER FORUM & TRADE FAIR 2011

8-9 września 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Edycja wrześniowa została wzbogacona o Targi Nieruchomości i Inwestycji Handlowych. Weźmie w nich udział około 40 wystawców: deweloperów, inwestorów, firm doradczych i usługowych.

Swój udział zgłosiło już ponad 550 osób reprezentujących 250 firm.

Zapraszamy do udziału !

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016