– Dobór najemców dokonywany jest zarówno spośród firm funkcjonujących dotychczas w outletach jak i innych, które posiadają swoje sklepy w galeriach handlowych w Polsce. Staramy się o pozyskanie marek tzw. „gwiazd”, których do tej pory trudno szukać w istniejących sklepach. Pod tym względem mamy ambicję, aby ściągnąć firmy znane już naszym klientom z obiektów funkcjonujących w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Proces komercjalizacji przebiega bardzo obiecująco. Wystarczy powiedzieć, że rozpoczęty został w sierpniu, a już we wrześniu-październiku przyszłego roku zamierzamy uruchomić obiekt – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Tomasz Szypuła członek rady nadzorczej Polskie Centra Handlowe Ptak SA.

Czy powstanie outletu w tak bliskiej odległości od istniejącego już centrum handlowego jest atutem? – Centrum handlowe Ptak to zbiór 2500 podmiotów zorientowanych na sprzedaż hurtową. Większość stanowią producenci polscy oraz firmy z Turcji, Wietnamu. Outlet to przede wszystkim oferta marek premium, które stanowić będą większość w nowo budowanym kompleksie. Dzięki dotychczasowym klientom dokonującym zakupów hurtowych do swoich sklepów w istniejącym centrum, Ptak Outlet posiadać będzie niewątpliwą przewagę nad innymi obiektami tego typu. Jego strefa zasięgu wzbogacona zostanie o dodatkowe 4-6 mln klientów, którzy po zakończeniu zakupów w CH Ptak będą mogli skorzystać z oferty outletu. Dzięki temu inwestycja generować będzie ruch już od godzin przedpołudniowych we wszystkie dni tygodnia. Dodatkowo, biorąc pod uwagę, że ok. 30 procent klientów obecnego centrum stanowią Rosjanie i Ukraińcy zamieszkujący na terenach, gdzie nie ma takich obiektów, najemcy outletu zyskają klientów zagranicznych zasobnych w środki finansowe, które chętnie spożytkują na zakup towarów premium po obniżonych cenach dla własnych potrzeb – dodaje Szypuła.

Ptak Outlet zlokalizowany będzie przy powstającej drodze S-8 i autostradzie A1. Swoją architekturą przypominać ma XIX-wieczne obiekty fabrykanckiej Łodzi. W kompleksie docelowo powstanie 140 sklepów na powierzchni 27 tys. mkw. Niektórzy najemcy posiadać będą powierzchnię ponad 700 metrów kwadratowych. Firmą doradczą, współodpowiedzialną wraz z inwestorem za komercjalizację obiektu jest Blue Ocean Invest Group.

Inwestycja finansowana jest zarówno z środków własnych spółki Ptak, oraz z pozyskanych od banków i instytucji finansowych działających na różnych kontynentach. Holding Ptak przygotowuje się do wejścia na giełdę. Spółka przewiduje, że dzięki temu pozyska znaczące środki na kontynuację inwestycji.

Firma przedstawi swój obiekt podczas Shopping Center Forum & Trade Fair 2011.

 

R E K L A M A 

XIII SHOPPING CENTER FORUM & TRADE FAIR 2011

8-9 września 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Edycja wrześniowa została wzbogacona o Targi Nieruchomości i Inwestycji Handlowych. Weźmie w nich udział około 40 wystawców: deweloperów, inwestorów, firm doradczych i usługowych.

Swój udział zgłosiło już ponad 550 osób reprezentujących 250 firm.

Zapraszamy do udziału !