Zielony Loft to firma z Trójmiasta, która zajmuje się projektowaniem, budową i modernizacją centrów ogrodniczych w całym kraju. Slow Food & Garden to ogólnopolski projekt sprzedażowy oferujący działy ze zdrową żywnością, zaopatrzone w produkty ekologiczne, głównie rodzimych, wyselekcjonowanych marek. Obecnie, w ramach sieci, funkcjonują cztery punkty partnerskie w Poznaniu i Wrocławiu, które mieszczą się w centrach ogrodniczych. Najbliższe otwarcia kolejnych punktów będą miały miejsce w Bydgoszczy i Toruniu.

– Inspiracją dla nazwy i formuły sklepów był trend powrotu do żywności naturalnej, a więc produktów pochodzących prosto z ogrodu: stąd pomysł wprowadzenia oferty spożywczej krajowych firm, specjalizujących się w produkcji ekologicznej, do punktów ogrodniczych – powiedział w rozmowie z Retailnet.pl Robert Radkiewicz, wiceprezes spółki Zielony Loft.

Koncept opiera się na samodzielnie funkcjonujących sklepach i działach. Partner Slow Food & Garden w zależności od planowanej inwestycji potrzebuje powierzchni od 50 do 150 mkw. W ramach pakietu franczyzowego Zielony Loft Sp. z o.o. oferuje partnerom kompleksowe opracowanie projektu architektonicznego działu. Zajmuje się także opracowaniem strategii marketingowej, zatowarowaniem punktu w wyselekcjonowane produkty, oraz szkoleniem pracowników w prowadzeniu działu.

Do tej pory Slow Food & Garden zlokalizowane są w samodzielnych punktach ogrodniczych, jednak firma chętnie podejmie współpracę z dużymi marketami budowlano-ogrodniczymi jak Leroy Merlin, Obi czy Castorama.