– E-commerce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej rozwija się bardzo szybko i już teraz ma dwucyfrowy udział w całkowitym biznesie on-line. Polski sklep internetowy rozpoczął swoją działalność w roku 2008 i od tego czasu notuje bardzo dynamiczny wzrost – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet.pl Grzegorz Kurowski, kierownik działu e-sprzedaży.

Sprzedaż on-line uruchomiona została w Tchibo w roku 1997, kiedy to rozpoczął swoją działalność sklep internetowy w Niemczech, który do tej pory ma największy udział w całkowitej sprzedaży. Od tego czasu e-commerce wprowadzony został również na rynkach: austriackim, szwajcarskim, polskim, czeskim oraz tureckim, zaś w najbliższych miesiącach nastąpi to w kolejnych dwóch krajach.

Na pytanie portalu Retailnet.pl, czy firma jest zadowolona z efektów wprowadzenia sprzedaży on-line Grzegorz Kurowski odpowiada: – E-commerce nie tylko realizuje, ale wyraźnie przekracza nasze założenia dotyczące sprzedaży i rentowności. Aktualny udział e-sprzedaży w naszych przychodach jest na tyle duży, że obszar ten traktujemy, jako pełnoprawną część naszego biznesu, a nie jedynie dodatek do zasadniczej działalności firmy. Z perspektywy finansowej jest to duży sukces. Jesteśmy też bardzo zadowoleni z wyników rynkowych. Już teraz, po zaledwie dwóch latach działalności, znajdujemy się w pierwszej piątce sklepów internetowych o największej liczbie użytkowników w Polsce według badania Megapanel. Oznacza to, że jesteśmy obecni w pierwszej lidze graczy na tym rynku.

 

R E K L A M A 

XIII SHOPPING CENTER FORUM & TRADE FAIR 2011

8-9 września 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Edycja wrześniowa została wzbogacona o Targi Nieruchomości i Inwestycji Handlowych. Weźmie w nich udział około 40 wystawców: deweloperów, inwestorów, firm doradczych i usługowych.

Swój udział zgłosiło już ponad 550 osób reprezentujących 250 firm.

Zapraszamy do udziału !