Tomasz Górski

Handel detaliczny w internecie ma wciąż niewielki udział w rynku, jednak sklepy internetowe już w tej chwili stają się istotnym kanałem sprzedaży produktów w niemal wszystkich branżach gospodarki.

Zakupy w sieci robi tylko około 25 procent Polaków, więc w porównaniu z rynkami na przykład Niemiec, Holandii, Hiszpanii czy Wielkiej Brytanii, gdzie zakupów przez internet dokonuje ponad połowa społeczeństwa, jesteśmy rynkiem z dużym potencjałem wzrostu. Nic dziwnego, że także sklepy modowe zauważyły ten trend i starają się go wykorzystać do promocji i zwiększenia własnej sprzedaży. Traktują one to jednak jeszcze raczej jako dopełnienie tradycyjnego handlu w sklepie oraz promocję.

Klient staje się coraz bardziej wymagający, zwraca uwagę na cenę, a zakupy w internecie dają mu unikalną możliwość porównywania ofert prawie z całego świata. Handel internetowy nie zastąpi w najbliższym czasie handlu tradycyjnego, jednak będzie stanowił z roku na rok coraz większą część całkowitej sprzedaży.

Posiadanie sklepu internetowego, jako uzupełnienie sklepu tradycyjnego, ma też jeszcze jeden walor – informacyjny. Klient ma możliwość śledzenia wszystkich nowości, a później decydowania, czy chce pójść do tradycyjnego sklepu i tam kupić produkt, czy też nabyć go przez internet.

 

R E K L A M A 

XIII SHOPPING CENTER FORUM & TRADE FAIR 2011

8-9 września 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Edycja wrześniowa została wzbogacona o Targi Nieruchomości i Inwestycji Handlowych. Weźmie w nich udział około 40 wystawców: deweloperów, inwestorów, firm doradczych i usługowych.

Swój udział zgłosiło już ponad 550 osób reprezentujących 250 firm.

Zapraszamy do udziału !