Grzegorz Kurowski

Już na etapie przygotowań do uruchomienia sprzedaży internetowej położyliśmy bardzo duży nacisk na zarządzanie relacjami między kanałem on-line i tradycyjnym. Dzięki takiemu podejściu udało się nam uniknąć zarówno kanibalizacji sklepów tradycyjnych przez e-commerce, jak i konfliktów organizacyjnych, które u wielu detalistów paraliżują rozwój w tym obszarze. Wszystkie nasze działania marketingowe i sprzedażowe oraz decyzje organizacyjne podporządkowane były myśleniu wielokanałowemu.

Sprzedaż internetowa pozbawiona jest barier geograficznych. Dzięki niej docieramy do klientów w mniejszych miejscowościach oraz wszędzie tam, gdzie nie ma naszych lokali tradycyjnych. Ma to zresztą pozytywne konsekwencje również w przypadku otwierania kolejnych sklepów, gdyż coraz częściej klienci w nowych lokalizacjach znają nasz koncept oraz asortyment właśnie z internetu. Klienci sklepu internetowego są wyraźnie młodsi od tych, którzy korzystają z naszych lokali tradycyjnych. Są jednak bardzo zbliżeni pod względem profilu, zatem można powiedzieć, że e-commerce jest miejscem, w którym pozyskujemy i przekonujemy do siebie nie tylko klientów on-line na dziś, ale też klientów naszych lokali na przyszłość.

W przeciwieństwie do większości sprzedających on-line, nie zdecydowaliśmy się również na zróżnicowanie cen między kanałami. Zależy nam na tym, by nasi klienci zetknęli się z takimi samymi cenami, bez względu na wybrane miejsce zakupu. Zdajemy sobie naturalnie sprawę, że oczekiwania i zachowania nabywców w kanale tradycyjnym i internetowym różnią się. Dlatego właśnie e-commerce jest w znacznie większym stopniu ukierunkowany na wygodę i dostępność, a także posiada nieco szerszy asortyment oraz większą ofertę produktów dostępnych w ramach przecen. To prowadzi do pewnych różnic w bieżącej aktywności marketingowej oraz promocyjnej, jednak projektując działania w obu kanałach staramy się z jednej strony zapewnić ich spójność z punktu widzenia klientów, z drugiej zaś – dopasować szczegółowe rozwiązania do specyfiki kanału.

R E K L A M A 

XIII SHOPPING CENTER FORUM & TRADE FAIR 2011

8-9 września 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Edycja wrześniowa została wzbogacona o Targi Nieruchomości i Inwestycji Handlowych. Weźmie w nich udział około 40 wystawców: deweloperów, inwestorów, firm doradczych i usługowych.

Swój udział zgłosiło już ponad 550 osób reprezentujących 250 firm.

Zapraszamy do udziału !