EM&F podsumowuje I połowę 2011 roku

– W drugim kwartale tego roku Grupa Empik Media&Fashion zanotowała wzrost sprzedaży zarówno w salonach Empik, jak również w sklepach Smyk Polska i Spiele Max. Pozytywną dynamikę zanotowały także Szkoły Językowe, które są obecnie najlepiej prosperującym interesem, jaki mamy. Najsłabsze wyniki odnotowujemy w sektorze modowym – mówi Jacek Bagiński, członek zarządu i dyrektor finansowy spółki EM&F.

Wzrost marży całej Grupy pochodzi głównie z Empiku oraz sektora Art.&pap. Także Szkoły Językowe w pierwszej połowie 2011 roku odnotowały pozytywną dynamikę marży brutto, w związku z większą sprzedażą wysokomarżowych kursów Speak Up oraz efektem konsolidacji wysokomarżowej sprzedaży spółki Learning Systems Rosja od lipca 2010 roku.

EBITDA Grupy z działalności podstawowej zmniejszyła się w pierwszej połowie tego roku o 4,8 procent do poziomu 69,9 mln zł. – Na spadek poziomu EBITDA – pomimo wzrostu marży brutto – wpłynęły przede wszystkim wzrosty kosztów stałych (m.in. kosztów najmu, wynagrodzeń oraz koszty sklepów partnerskich), wynikających z dużej liczby nowych otwarć na przestrzeni ostatnich kwartałów, które mają mniejszą produktywność (sprzedaż na metr kwadratowy) w porównaniu do dojrzałych sklepów LTL w rezultacie wolniejszego dochodzenia do optymalnego poziomu sprzedaży (głównie w segmencie Moda i Uroda) – dodaje Bagiński.

W pierwszej połowie 2011 roku Grupa EM&F zanotowała stratę netto w wysokości 10,2 mln zł w porównaniu do zysku netto w wysokości 13,5 mln zł w pierwszej połowie 2010 roku. Wzrost długu netto spółka tłumaczy przede wszystkim: wypłatą dywidendy za 2009 rok, wydatkami na nowe akwizycje i wykupy udziałów mniejszościowych w Maratexie i Learning Systems Polska; wydatkami inwestycyjnymi poniesionymi na otwarcia nowych sklepów w okresie ostatnich 12 miesięcy oraz ich zatowarowaniem. O ponad 2 mln zł wzrosło również obciążenie podatkowe, co jest skutkiem głównie rozpoznania mniejszego niż w drugim kwartale 2010 roku aktywa z tytułu podatku odroczonego od strat podatkowych do wykorzystania.

W pierwszej połowie 2011 roku sieć sprzedaży Grupy EM&F powiększyła się per saldo o 18 punktów – otwarto 28 lokalizacji, zamknięto 10. Na koniec czerwca tego roku sieć sprzedaży liczyła 743 punktów o łącznej powierzchni netto 311,572 metrów kwadratowych.

 

R E K L A M A 

XIII SHOPPING CENTER FORUM & TRADE FAIR 2011

8-9 września 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Edycja wrześniowa została wzbogacona o Targi Nieruchomości i Inwestycji Handlowych. Weźmie w nich udział około 40 wystawców: deweloperów, inwestorów, firm doradczych i usługowych.

Swój udział zgłosiło już ponad 550 osób reprezentujących 250 firm.

Zapraszamy do udziału !

 

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016