– Z pewnością, przynajmniej na początku, sklep internetowy nie będzie kopią modelu brytyjskiego – Tesco musi uwzględnić różnice na rynkach, począwszy od liczby użytkowników internetu, po skłonność do dokonywania płatności przez sieć. Siłą sklepu ma być szerokość asortymentu (dostawy realizowane będą z hipermarketów) oraz niskie, „hipermarketowe” ceny – powiedział portalowi Retailnet.pl Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Wiadomo już, że na początku zasięg sklepu będzie obejmował Warszawę. Od innych e-sklepów o profilu spożywczym Tesco będzie odróżniać się sposobem realizacji dostawy. Zamówienia będą dostarczane wprost z już istniejących hipermarketów, a nie z magazynów. Według Financial Times docelowo sprzedaż produktów Tesco przez internet ma objąć wszystkie kraje, w których działa sieć. Aktualnie zakupy on-line wsieci tej firmy można zrobić m.in. w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Tesco jest trzecim detalistą spożywczym na świecie.

Pierwszy sklep pod nazwą Tesco powstał w 1929 roku w londyńskiej dzielnicy Edgware. Na londyńskiej giełdzie firma zaczęła być notowana w 1947 roku pod marką Tesco Stores (Holdings) Ltd. Początkowo firma zajmowała się sprzedażą żywności, ale rozszerzyła swoją ofertę również na odzież, sprzęt elektroniczny i samochody. Firma prowadzi posiada ponad 5380 sklepów w 14 krajach (Wielka Brytania, Irlandia, Polska, Węgry, Czechy, Słowacja, Malezja, Tajlandia, Korea Południowa, Japonia, Turcja, Chiny, USA i Indie). W tej chwili w Polsce pod marką Tesco działa 382 sklepów o łącznej powierzchni 800 tys. mkw., 26 stacji benzynowych oraz trzy centra dystrybucyjne. Do sieci Tesco należy ponadto 30 supermarketów Savia. Łącznie grupa Tesco zatrudnia w naszym kraju ponad 29 tys. pracowników.
 

R E K L A M A 

XIII SHOPPING CENTER FORUM & TRADE FAIR 2011

8-9 września 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Edycja wrześniowa została wzbogacona o Targi Nieruchomości i Inwestycji Handlowych. Weźmie w nich udział około 40 wystawców: deweloperów, inwestorów, firm doradczych i usługowych.

Swój udział zgłosiło już ponad 550 osób reprezentujących 250 firm.

Zapraszamy do udziału !