Intersport: sprzedaż niższa o ponad 18 procent

Wzrost sprzedaży o 4,8 proc. w drugim kwartale tego roku nie poprawił znacząco wyników Intersport w perspektywie całego półrocza. Słaby pierwszy kwartał bieżącego roku, w którym odnotowano niższe o 31 proc. obroty w salonach, przyczynił się do straty za pierwsze półrocze 2011 r. Narastająco, w okresie od stycznia do czerwca tego roku. Spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży niższe o 18,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

W perspektywie całego półrocza, spółka nie osiągnęła wyników sprzedaży, które byłyby satysfakcjonujące z punktu widzenia zarządu. Powodem takich start była, zdaniem zarządu, zbyt ciepła zima w pierwszym kwartale tego roku, co spowodowało spadek ilości klientów odwiedzających salony oraz ogólna niesprzyjająca koniunktura, która wystąpiła w całym sektorze handlu artykułami sportowymi w Europie. Branża sportowa odnotowywała wówczas od 20 do 40 proc. niższe obroty.

– Najważniejszym okresem sprzedażowym dla spółki są dni od 10 do 30 grudnia każdego roku, w których wypracowywane są największe w skali roku obroty przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej marży. Dlatego też, dopiero pod koniec grudnia możliwe są szacunki wyników finansowych spółki w perspektywie całego roku – komentuje w rozmowie z Retailnet.pl Artur Mikołajko, prezes zarządu Intersport Polska SA.

Podsumowując działania spółki: w kwietniu Intersport uruchomił nowy sklep o powierzchni 758 metrów kwadratowych w Galerii Słonecznej w Radomiu, zaś w czerwcu podjęto decyzję o nie przedłużaniu umowy najmu lokalu o powierzchni 510 metrów kwadratowych w centrum handlowym Plejada w Sosnowcu. Jesienią tego roku spółka planuje uruchomienie dwóch salonów (w Rzeszowie i Szczecinie).

 

R E K L A M A 

XIII SHOPPING CENTER FORUM & TRADE FAIR 2011

8-9 września 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Edycja wrześniowa została wzbogacona o Targi Nieruchomości i Inwestycji Handlowych. Weźmie w nich udział około 40 wystawców: deweloperów, inwestorów, firm doradczych i usługowych.

Swój udział zgłosiło już ponad 550 osób reprezentujących 250 firm.

Zapraszamy do udziału !

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016