Formaty typu convenience zyskują na znaczeniu

Wojciech Nowakowski

Wojciech Nowakowski

Te obiekty dzięki swojej funkcjonalności i ofercie, umiejętnym zarządzaniu i odpowiedniej skali, stają się przestrzenią zakupów, spotkań i spędzania czasu.

Coraz większą popularnością cieszą się też obiekty wielofunkcyjne czy klimatyczne uliczki handlowe. Kolejnym kierunkiem ewolucji, wynikającym z szybkiego tempa życia, jest zwiększające się zapotrzebowanie na formaty convenience, które oferują możliwość zrobienia najpotrzebniejszych zakupów w drodze do domu. Strategia Grupy Capital Park oparta jest właśnie na rozwoju mniejszych obiektów street mall Vis a Vis, opartych na idei dostępności. Są to obiekty z lokalami z bezpośrednim wejściem z ulicy i parkingu, których skala jest przyjazna, a oferta usługowo-handlowa pozwala szybko zaspokoić wszystkie codzienne potrzeby.

Rynek sieci detalicznych również ulega zmianom i w ostatnich latach coraz intensywniej rozwijają się formaty typu convenience. Zagraniczni operatorzy spożywczy stworzyli formaty małych sklepów, zlokalizowanych blisko swoich klientów. Z kolei sieci niespożywcze rozpoczęły intensywny rozwój lokali w formatach handlowych typu convenience. Obecnie najdynamiczniej rozwijają się te marki, które mają już odpowiednie doświadczenie i track rekord w prowadzeniu działalności w takich obiektach. Na wczesnym etapie zmian, te z sieci, które mają odpowiednie doświadczenie i dane porównawcze, czują większy komfort z podejmowaniu decyzji o intensywnym rozwoju w formatach convenience. Pozostali najemcy przeprowadzają fazy testów takich koncepcji i dopiero po ich sukcesie, podejmą większe ryzyko.
 

Reklama

Galeria Jurajska