Eksperci z Cushman&Wakefield w raporcie „Główne ulice handlowe na świecie” oceniają, że zainteresowanie najemców w Polsce skupia się na wielkich obiektach położonych w dobrych lokalizacjach. Podkreślają, że popyt na powierzchnię jest wybiórczy. Najlepiej w ostatnim roku (od czerwca 2010 do czerwca 2011) wypadały najpopularniejsze ulice, a na innych ulicach popyt malał. Raport mówi też, że mniejsze, krajowe sieci, pozostają nadal ostrożne, jeśli chodzi o strategie rozwoju.

– Niewielka dotychczasowa aktywność na rynku najmu wynika z ograniczonej liczby dostępnych lokali spełniających wymagania krajowych i międzynarodowych sieci handlowych. Powoli jednak zwiększa się liczba marek luksusowych, które tworzą mikrolokalizacje handlowe głównie w centrach polskich miast – powiedziała Katarzyna Michnikowska, Starszy Analityk z działu Wycen i Doradztwa Cushman & Wakefield. Michnikowska ocenia też, że sektor głównych ulic handlowych w Polsce jest stabilny zarówno w zakresie poziomu czynszów, jak i popytu.

Z raportu wynika firmy Cushman&Wakefield , że wśród wyselekcjonowanych przez ekspertów 11 najlepszych ulic handlowych w Polsce, na trzech zanotowano wzrost czynszów najmu, na trzech pozostały bez zmian, a na czterech czynsze spadły.

R E K L A M A 

XIII SHOPPING CENTER FORUM & TRADE FAIR 2011

8-9 września 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Edycja wrześniowa została wzbogacona o Targi Nieruchomości i Inwestycji Handlowych. Weźmie w nich udział około 40 wystawców: deweloperów, inwestorów, firm doradczych i usługowych.

Swój udział zgłosiło już ponad 550 osób reprezentujących 250 firm.

Zapraszamy do udziału!