Wzrost popularności handlu wielkopowierzchniowego kosztem sklepów zlokalizowanych w centrum miasta wynika przede wszystkim z coraz szybszego tempa życia. – O wiele prostsze i szybsze jest zrobienie zakupów w jednym miejscu, niż bieganie po sklepach położonych w różnych rejonach miasta – piszą eksperci z Emmersona. Istotną przyczyną tego zjawiska ma być między innymi moda na  zakupy, często w grupie znajomych, połączone z odwiedzeniem kina czy restauracji.

Przykładem takiego oddziaływania jest ulica Piotrkowska w Łodzi, która jak ocenia Emmerson, ostatnio przygasła na skutek konkurencji ze strony dużych centrów handlowych. Podobnie w mniejszych miejscowościach przyuliczny handel może przegrywać z konkurencją ze strony wielkpowierzchniowych sklepów. Te ostatnie są wybierane popularne sieciowe marki. 

Jednak eksperci z Emmersona uważają, że koegzystencja deptaków oraz galerii jest możliwa. – Najpopularniejsze ulice w dużych miastach, gdzie wysokość czynszu może nieraz przyprawiać o zawrót głowy, stanowią miejsce odpowiednie dla marek z wyższej półki oraz restauracji, kawiarni czy mniejszych, ekstrawaganckich hoteli. Z kolei w przypadku centrów handlowych oferta kierowana jest głównie do klienta masowego, który raz na jakiś czas chce zrobić większe zakupy w jednym miejscu – piszą eksperci z Emmersona. 

R E K L A M A 

XIII SHOPPING CENTER FORUM & TRADE FAIR 2011

8-9 września 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Edycja wrześniowa została wzbogacona o Targi Nieruchomości i Inwestycji Handlowych. Weźmie w nich udział około 40 wystawców: deweloperów, inwestorów, firm doradczych i usługowych.

Swój udział zgłosiło już ponad 550 osób reprezentujących 250 firm.

Zapraszamy do udziału!